علق أحد المواطنين على استقالة حكومة المهندس إبراهيم محلب :" مش موافق على إقالة المهندس ابراهيم محلب لأنه نشيط وبيشتغل بكل جهده و مفيش حد ها ييجى نشيط زيه المفروض يشيلوا الوزارء كلهم ويجيبوا شباب علشان يشتغلوا ويا ريت يكونوا من شباب الثورة و ياريت يا سيادة الرئيس تبص لمصابى الثورة ".