بالفيديو.. المواطن "عبد العليم" للرئيس: "عاوزين حقوقنا من حى عابدين “

الأربعاء، 29 يوليو 2015 03:34 ص
المواطن عبد العليم

كتب - محمد تهامى زكى - محمد العاصى
قال المواطن عبد العليم، يعمل فى حى عابدين: "كنت من الناس اللى فرحت بالثورة والتغيير اللى حصل.. بصينا لقينا أن الأوضاع زى ما هلى فى أوضاع كتير لسه ماتغيرتش.. ناس كتير اتعينت فى الحى واتضاف ليهم السنين اللى قبل كده.. احنا اتاكل مننا 5 سنين.. اشتغلنا من 2002 واتعينا فى 2007".

وأضاف المواطن:"اتعملنا تدرج وظيفى مرتين فى المحافظة وأنا مؤهل فوق متوسط ولم يتم حساب العامين فوق المتوسط.. شغالين فى الحى بنتابع شركات النظافة اللى بتعمل نسبة دخل 50 مليون جنيه شهريا ولم نحصل على أى نسبة منها حتى لو 1%.. بنطالب رئيس الجمهورية أن احنا ناخد حقوقنا ومراتبتنا تكفينا".





أخبار اليوم السابع على Gogole News تابعوا آخر أخبار اليوم السابع عبر Google News
قناة اليوم السابع على الواتساب اشترك في قناة اليوم السابع على واتساب



الرجوع الى أعلى الصفحة