وجهت المواطنة منى رسالة إلى وزير الإسكان قائلة :” محتاجة شقة صغيرة تلمنى انا وأولادى، أنا ظروفى صعبة ومعايا بنتين وولدين توأم صغيرين ومافيش حد يساعدنى و أنا لوحدى والحمل تقيل عليا ومريضة سكر،وكل شوية اتنقل بسبب الإيجارات الغالية، والمعاش 400 جنيه مش مكفى”.