بالفيديو..مواطن يقدم شكوى لـ “الوزراء” بسبب استلامه شقة فى عقار آيل للسقوط

الثلاثاء، 16 يونيو 2015 07:13 م
علاء حسن صالح

كتب ـ هشام عبد الجليل
التقت كاميرا “فيديو7″ قناة اليوم السابع المصورة، أحد المواطنين يدعى “علاء حسن صالح” أمام مجلس الوزراء اليوم لتقديم شكوى إلى المهندس إبراهيم محلب رئيس الوزراء.

وقال صالح: عايش فى مدينة بدر استلمت شقة من جهاز مدينة بدر فى 10/12/2002 وبعد ما أخدتها بشهرين حصل شروخ ووهبوط فى قلب العمارة روحنا اشتكينا لرئيس الجهاز أنا والسكان اللى معايا علشان خفنا للبيت يقع علينا”.

وأضاف:”عملنا محضر رسمى 6493 بنيابة مصر الجديدة ومفيش جديد والناس اللى ساكنين معايا مشيوا بعد ما جت لجنة وقالت إن العمارة غير صالحة للسكن وأنا معنديش سكن تانى أروحه فضلت قاعد والكلام ده كان فى 2007 .. ودلوقتى قاعد أنا وأسرتى فى خيمة فى قلب الشارع ونفسى حد يرحمنا “.



أخبار اليوم السابع على Gogole News تابعوا آخر أخبار اليوم السابع عبر Google News
قناة اليوم السابع على الواتساب اشترك في قناة اليوم السابع على واتساب



الرجوع الى أعلى الصفحة