وجه المواطن حسن عبدون، رسالة إلى المسئولين، للمطالبة بالنهوض بمصر، قائلا: «مفيش حد عايز يقف مع السيسى ليه ، ليه محدش بيحط ايده فى ايد الراجل الطيب ، وللأسف الناس بتفكر فى الشر دايما، فيه حرب باردة على البلد من اليهود بيحوطوك بكل حاجة بيشغلونا باتفه الحاجات».