اتعلموا يا رجالة.. مصرى يطلب من "ناسا" نجمة باسم زوجته فى عيد ميلادها.. ويحكى لليوم السابع: ما بعرفش أعمل مفاجآت والفكرة كانت صدفة.. لا أتوقع الرد ولو وافقوا هتصدم.. والزوجة: مش محتاجة نجمة وأنا مراتك

الجمعة، 16 أكتوبر 2015 05:54 م
اتعلموا يا رجالة.. مصرى يطلب من "ناسا" نجمة باسم زوجته فى عيد ميلادها.. ويحكى لليوم السابع: ما بعرفش أعمل مفاجآت والفكرة كانت صدفة.. لا أتوقع الرد ولو وافقوا هتصدم.. والزوجة: مش محتاجة نجمة وأنا مراتك كريم وزوجته زيزى
كتبت سارة درويش

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
"أنا مواطن مصرى عيد ميلاد زوجته اقترب وأريد أن أقدم لها هدية مبتكرة وغير متوقعة، وأعتقد أن (ناسا) يمكنها أن تساعدنى فى تسمية نجمة باسم زوجتى، سيكون ذلك رائعًا".. بهذه البساطة قرر كريم هشام الكاتب الشاب أن يطالب وكالة الفضاء الدولية، من خلال الإيميل الرسمى لها، بأن تشاركه إعداد هدية غير متوقعة لزوجته التى جمعته بها قصة حب ملتهبة توجت بالزواج.

صورة من الطلب الذى أرسله
صورة من الطلب الذى أرسله "كريم" لوكالة الفضاء الدولية


وعن كواليس هذه الفكرة المجنونة جدًا والرومانسية للغاية يحكى "كريم" لـ"اليوم السابع": "كنت عايز أعمل حاجة جديدة لزيزى فى عيد ميلادها الأول بعد جوازنا، وأنا مبعرفش أعمل مفاجآت وقولت أى حاجة هعملها هتتوقعها، لكن وأنا بتفرج على فيلم المريخ الجديد The Martian خطرت فى بالى الفكرة، وقلت هخسر إيه يعنى، ما أبعت وخلاص وقررت أكتب لهم وأبعت لهم، وفكرت اتصل بيهم كمان".


رد زوجته على هديته المبتكرة  -اليوم السابع -10 -2015
رد زوجته على هديته المبتكرة


رغم أن "كريم" يؤكد أنه لا يقطع وعودًا رومانسية لا يستطيع تحقيقها ويقول "أنا مليش فى الكلام الحمصى والوعود الرومانسية الخيالية، وما بقولش حاجة ما أقدرش أعملها"، إلا إنه لا يتوقع أبدًا أن تستجيب "ناسا" لطلبه ويقول "أكيد هم مشغولين جدًا ومش فاضيين لواحد زيى.. بس أنا مش خسران حاجة من المحاولة"، ويضيف "لو ردوا عليا أو استجابوا لطلبى هتصدم جدًا".

كتاب
كتاب "يوتيرن"


أما عن رد فعل زوجته "زيزى" بعد أن قرأت رسالته إلى "ناسا" يحكى "قعدت تضحك كتير جدًا وبعدين حضنتنى وانبسطت جدًا"، أما رد الفعل المعلن فكان ما كتبته على "فيس بوك"، حيث نشرت صورة من الإيميل وحكت القصة وكتبت "بالنيابة عن الوكالة أحب أقولك أنا مش محتاجة نجمة باسمى وأنا حاضنة الدنيا كلها من يوم ما بقيت حلالك وفى بيتك".

ويشار إلى أن "كريم هشام" و"زيزى سيف النصر" يعدان من أشهر الثنائيات الرومانسية على "فيس بوك"، حيث اشتهرا بين الشباب بقصة حبهما التى توجت بالزواج مؤخرًا وبكتابهما المشترك "يو تيرن"، الذى يحكى قصة حبهما وتصدرا غلافه بصورة رومانسية جميلة.


موضوعات متعلقة..


شاب مصرى يطلب من "ناسا" "نجمة" باسم زوجته








مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

مصريه

يابختهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

ربنا يخليكو لبعض..بس احنا مالنا بالقصه دي

..

عدد الردود 0

بواسطة:

مصريه

اتعلمووووووووووووووووووووا يارجاااااااااااااااااااااااااااااله

عدد الردود 0

بواسطة:

Ahmed_khaled

انا مع مجاملة الزوج الرقيقه بس

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود السبيلجى

رائع

بجد انا دمعت ربنا يخلههولك خلى بالك منه ممكن

عدد الردود 0

بواسطة:

اسلام

رقم 2

الي رقم 2 و اللة انت باشا و ابن باشا

عدد الردود 0

بواسطة:

أشرف الإمام

هترجعي تندمي يا ناسا

عدد الردود 0

بواسطة:

طارق جلال

النجمة مالت على القمر

عدد الردود 0

بواسطة:

كمال

كلكم شربتم المقلب

عدد الردود 0

بواسطة:

سامح

ومالو

ومالو يا خوياااااا مش عيب

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة