وجه المواطن عبد الله زكى رسالة إلى المسئولين بوزارة التربية والتعليم قائلا :” بنتى تم اخيارها فى مسابقة الـ30 ألف معلم واتعينت فى محافظة مطروح واحنا من دمياط وعندها طفل صغير هتشتغل ازاى هترميه فى الفصل ولا توديه فين وبعدين هو بيديلها كام 1045 جنية مش عارفين هيعملوا ايه فى عيالنا تانى وكل وزير ييجى يقول هعدل الوضع “.