بالفيديو.. الرئيس السيسى للمصريين: "تحديتم أقوى تنظيم بالعالم يحكم دولاً

الإثنين، 24 يوليو 2017 10:27 م
بالفيديو.. الرئيس السيسى للمصريين: "تحديتم أقوى تنظيم بالعالم يحكم دولاً السيسى
كتب إبراهيم حسان

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

وجه الرئيس عبد الفتاح السيسى، رسالة للشعب المصرى قال فيها: "تحديتم أقوى تنظيم فى العالم، وهناك دول النهاردة بتُحكم من هذا التنظيم".


الرئيس السيسى للمصريين: "تحديتوا أقوى تنظيم فى... by youm7

وقال الرئيس السيسى، فى جلسة اسأل الرئيس بالمؤتمر الوطنى الرابع للشباب بالإسكندرية، متسائلًا :"حد يقود ناس غصب عنهم؟ وحد يحكم ناس غصب عنهم؟ والله ما أقعد على الكرسى بتاعى يوم ضد رغبة الشعب".

وتابع الرئيس: "قلت للمصريين خلوا بالكم احنا داخلين على مرحلة صعبة، وادونى تفويض للموضوع، طيب لو مكنش الشعب إدانى تفويض، كان هيبقى فى كلام تانى، وقدرتنا على فرض الاستقرار الأمنى بتزيد ولا بتقل؟ والتنظيم ده كل يوم يؤلمنا لكن إحنا كل يوم بنحقق نتائج أفضل والضربة اللى مبتموتناش بتقوينا".

وأكد أن جهود القوات المسلحة ضد الإرهاب فى سيناء كبيرة للغاية منذ 15 يوما، ويجب تسليط الضوء عليه من قبل الإعلام، وقال: "تقريبا كل يوم من 10 لـ 12 عربية جايين من اتجاه الحدود الغربية بيتم تدميرهم".

وأردف: "أتصور إننا بنتحسن وسيطرتنا بتزيد أكتر، وهما هيفضلوا كده لفترة طويلة ويارب يهديهم ويقتنعوا إن إحنا ممكن نعيش مع بعضنا بدل ما نتقاتل، وأنا بالنسبة لى لا أتردد ثانية فى مواجهتهم بمنتهى الحسم والقوة لأن اللى بيحصل منهم ميرضيش ربنا قبل كل شئ".

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد كمال

يا ريس

هؤلاء الخوارج لا يفكرون الا في التفجير والتكفير لا يفكرون في العيش بجانبنا، هؤلاء الخوارج يجب اجتثاثهم من علي وجه الأرض، كما قال رسول الله عنهم " كلما ظهر قرن منهم قطع قالها أكثر من عشرين مرة حتى يخرج في عرضهم الدجال" كما قال صلي الله عليه وسلم عن الخوارج " لو أدركتهم لأقتلنهم قتل عاد" قتل عاد يعني إبادتهم من علي وجه الأرض، يا ريس يجب أن يكون هدفك أنت والأشقاء العرب الثلاثة هو القضاء علي هذا التنظيم نهائيا، والله المستعان وعليه التكلان وهو حسبنا ونعم الوكيل.

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة