مرتضى منصور للاعبى الزمالك: "لو حكم نهائى أفريقيا شتمك قوله ربنا يسامحك"

الخميس، 06 أكتوبر 2016 12:48 ص
مرتضى منصور للاعبى الزمالك: "لو حكم نهائى أفريقيا شتمك قوله ربنا يسامحك" فريق الزمالك
كتب أحمد طارق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، أنه كان على يقين بعدم استجابة الاتحاد الأفريقى لطلب تغيير الحكم الدولى الكينى ديفيز أوجنشى أومينو "حكم ساحة" المعين لإدارة مباراة صن داونز الجنوب أفريقى أمام الزمالك، المقرر إقامتها 15 أكتوبر الحالى فى ذهاب نهائى دورى أبطال أفريقيا.

 

وأوضح مرتضى منصور، فى تصريحات تليفزيونية، أنه رغم علمه بعدم استجابة "الكاف" لطلب تغيير الحكم، إلا أنه تعمد الاعتراض من أجل تنبيه الحكم قبل الوقوع فى أخطاء خلال إدارته للمباراة، قائلاً: "كان واجبى أن أنبه علشان الكل يكون حاطت عينه على الحكم، وقولت للاعبى الفريق لو الحم شتمتك قول له ربنا يسامحك لأن رئيس النادى لسة راجع من الحج، ونبهت عليهم عدم الاعتراض ولو عايزهم يلبسوا طرابيش هيلبسوا، ويقولوا حاضر يا باشا حاضر يا بيه".










مشاركة

التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

سيد الخطيب

اتمني ان لا تجتمع مع اللاعيبة مرة اخرى

انت كده يامرتضى زرعت روح الانهزامية في لاعبي الفريق واخرجتهم عن التركيز .. مرة بداعي الامن والجمهور والالتراس وسعة الملعب والانسحاب ومرة بحجة الحكم .. يعني كده انت اكدت للاعبي الزمالك ما فيش مشكلة من الهزيمة لان الحكم هزمكم قبل المباراة

عدد الردود 0

بواسطة:

حسين اليكس

الرجل الخلوق

اصيل يا مرتضى طول عمرك خلوق و محترم

عدد الردود 0

بواسطة:

حسام المصري

.... الوصية الاخيرة للرجل ... يظهر الحج جاب نتيجة .....

.... ياشيخ الحكام لا يشتموا هذه خصلة من خصالك انت بتقول لهماشتموا الحكم بطريقة غير مباشرة لانهم من المختلط ولابد من ان يكون هذا مستواهم من الاخلاق العب غيرها يا سليط اللسان انت نسيت ما تقوله من السب والقذف لخلق الله ...........

عدد الردود 0

بواسطة:

ayman

اخلاق يا مرتضى

شوفوا يا ولاد . انتوا ما يهمكوش .. انا لما يخلص المبارة هوريكوا واسمعكوا الشتيمة على اصولها .. .. وهوريكوا الجزمة كمان لو حابين .. وبعدين مفيش حد يشتم غيري طول ما انا بحكم النادي دة ..

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة