جنات: أول حب فى حياتى كان عمرى 6 سننين عورنى فى عينى وخبيت على ماما

الخميس، 18 فبراير 2021 12:14 ص
جنات: أول حب فى حياتى كان عمرى 6 سننين عورنى فى عينى وخبيت على ماما جنات
أجرى اللقاء عمرو صحصاح - على الكشوطى - عادل عبد الله - أعده للنشر: محمد زكريا - نوران جمال - تصوير سامى وهيب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكدت النجمة جنات أنها من النوع الرومانسى منذ صغرها، ولكم تتذكر أول مرة أحبت فيها أثناء دراستها، وقالت: "أنا من النوع الرومانسى يعنى كل سنة لازم أحب وأحط عينى على حد فى الفصل أحبه، وغالبا بيبقى أشطر واحد حتى لو شكله مش حلو بميل أكتر للدماغ".

وكشف جنات خلال لقائها مع تليفزيون "اليوم السابع" الذى أجراه معها الزملاء عمرو صحصاح وعلى الكشوطى وعادل عبد الله عن أول موقف قامت به تجاه شخص أحبته، موضحة: "كنت صغيرة خالص وكنا بنلعب مع بعض، وهو مسك القلم وعورنى بيه فى عينى، كنت بحبه الحب بتاع الطفولة كدة كنت بحبه جدا، أنا فكراه كويس جدا الولد ده وكان شكله حلو جدا أجمل طفل موجود فى المدرسة".

وأضافت جنات: "لما عورنى عورنى جامد، خفت عليه ومقولتش لماما خالص، وده أول موقف الحقيقة أنا احترمت نفسى عليه مقولتش لماما خالص إنه عورنى لما نمت ماما شافت عينى حمرة وفى دم نازل بس صرخت وإيه ده ومش عارفة إيه اعترفت، خدتنى بقى وروحنا المدرسة وخدتنى لأهله، بقيت مكسوفة ومحرجة منه جدا، كنت عايزة أستحمل الوجع بس مش عايزة أشوفه كدة أو يشوفنى عيّلة أوى كدة، وأكيد اضرب يعنى طفل عنده بتاع 7 سنين أو 6 سنين طبعا ضربوه، وأظن اتقطعت علاقتى بيه من ساعتها خلاص مبقاش عندى وش أبصله".

واستضاف قسم الفن بـ"اليوم السابع" النجمة جنات فى ندوة فنية تحدثت فيها عن العديد من الأمور الفنية والشخصية، وكان فى استقبالها الكاتب الصحفى عمرو صحصاح رئيس قسم الفن، والزميل عادل عبد الله.

وحلت جنات ضيفة على تليفزيون "اليوم السابع" فى لقاء موسع أطلقت فيه العديد من التصريحات المهمة التى تنشر تباعاً خلال الساعات المقبلة، حيث تحدث عن بداياتها فى مصر، ودور الراحلة رتيبة الحفنى والإذاعى وجدى الحكيم فى مجيئها إلى مصر، كما كشفت عن كواليس أول أغنية قدمتها فى مصر وهى "افهمنى حبيبى"، وتطرقت للحديث عن علاقتها بزوجها وابنتيها وكيف تغيرت حياتها بعد الزواج والإنجاب.

جنات تغنى فى تليفزيون اليوم السابع
جنات تغنى فى تليفزيون اليوم السابع

 

جنات فى حوار تليفزيون اليوم السابع
جنات فى حوار تليفزيون اليوم السابع

 

جنات فى ندوة اليوم السابع
جنات فى ندوة اليوم السابع

 

جنات والزميل عادل عبد الله
جنات والزميل عادل عبد الله

 

جنات والزميل محمد رشاد
جنات والزميل محمد رشاد

 

جنات والزميل محمد نبيل
جنات والزميل محمد نبيل

 

جنات والزميلة رانيا علوى
جنات والزميلة رانيا علوى

 

جنات والزميلة لميس محمد
جنات والزميلة لميس محمد

 

جنات وسامى وهيب رئيس قسم التصوير
جنات وسامى وهيب رئيس قسم التصوير

 

جنات وعلى الكشوطى
جنات وعلى الكشوطى

 

جنات وعمرو صحصاح رئيس قسم الفن وتورتة اليوم السابع
جنات وعمرو صحصاح رئيس قسم الفن وتورتة اليوم السابع

 

جنات وعمرو صحصاح رئيس قسم الفن
جنات وعمرو صحصاح رئيس قسم الفن

 

جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (1)
جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (1)

 

جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (2)
جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (2)

 

جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (3)
جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (3)

 

جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (4)
جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (4)

 

جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (5)
جنات وندوة قسم الفن باليوم السابع (5)

 










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة