أيمن نور يبيع "إخوانه".. يورطهم فى دعوات التظاهر ويتواصل مع الأمن للتصالح

الخميس، 26 سبتمبر 2019 12:30 م
أيمن نور يبيع "إخوانه".. يورطهم فى دعوات التظاهر ويتواصل مع الأمن للتصالح ايمن نور
كتبت مريم بدر الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

فى تسريب صوتى جديد للإرهابي الخائن أيمن نور، كشف فى مكالمة له عن رغبته فى التصالح مع الحكومة المصرية والعودة إلى مصر، مؤكدا أنه تحدث مع عدد من الأطراف فى مصر ومنهم أحد القيادات الأمنية إضافة إلى تدخل قيادة صحفية كبيرة.

وكشف التسريب عن خيانة ايمن نور لجماعة الإخوان وللإعلامين الذين يعملون بقنوات الهارب، حيث يحرضهم على الدعوات للتظاهر ضد النظام بينما يرتب أوراقه هو للعودة إلى مصر.

وقال أيمن نور فى التسريب الصوتى الذى أذاعته قناة "اكسترا نيوز" : "جاتلى 3 رسائل من أربع أطراف منهم نائب أردني معرفوش ومنهم شخص تانى كان متبني أنه لازم أرجع فورا لمصر بقناة الشرق وهو يضمن انها تطلع من مدينة الإنتاج وعلى النايل سات ويبقي عندنا الحرية وهو قيادة كبيرة فى جهاز أمني كبير من طريقة كلامه".

كما جاء فى التسجيل الصوتى أنه تحدّث أيضًا مع صحفي كبير بمصر وأكد أنه سيقوم بإزالة الخلاف بينه وبين الحكومة، قائلا : " أنا بحترم كل وجهات النظر واى شخص أخطأ يعتذر على سبيل التشويه أو التجريح المفروض يعتذر".

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن

الي ايمن نور

فاكر لما كنت بتمشي في الاسكندرية في ميدان الساعة وانت نازل انتخابات كنت تمشي بمفردك واحيانا يتجمع حوليك عدد قليل من الناس دلوقت لما اصبحت صاحب ملايين بتبيع بلدك طب تيجي ازاي انت عارف الوقت ده انت ماتقدرش تعيشه تاني ابدا ولا مشيتك بمفردك في ميدان الساعة متقدرش تمشيها تاني ولو دفعت كل الملايين اللي معاك شفت كانت البلد امان ازاي وانت وامثالك اللي بتعملوا فيها كده

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة