رواد "فيس بوك" يتداولون بوستر لمسلسل "سك على اخواتك" منحوت من فيلم أجنبى

الإثنين، 07 مايو 2018 08:00 ص
رواد "فيس بوك" يتداولون بوستر لمسلسل "سك على اخواتك" منحوت من فيلم أجنبى علي ربيع
كتب خالد إبراهيم

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تداول عدد من رواد مواقع التواصل الاجتماعى "فيس بوك" بوستر مسلسل "سك على اخواتك" للفنان الشاب على ربيع، المأخوذ من بوستر فيلم Cheaper by the Dozen، وهو فيلم أمريكى كوميدى عائلى أنتج عام 2003  .

البوستران
البوستران

 

ويظهر التطابق بين البوسترين إلى حد كبير للغاية، بخلاف أن بطل المسلسل المصرى، والذى سيعرض فى رمضان المقبل، هو من الصعيد .

"سك على إخواتك" بطولة على ربيع، صلاح عبد الله، سلوى خطاب، صبرى فواز، كريم عفيفى، هنا الزاهد، سهر الصايغ، هادى الجيار، ميرنا نور الدين، اسلام جمال، جيسى عبده، وآخرين، والعمل قصة كريم فهمى، سيناريو وحوار إياد إبراهيم، محمد فتحى ومحمد أبو السعد، إخراج وائل إحسان.

 

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

mohamed

بوستر سك على اخواتك

بصراحه الباب مختلف فى الاعلان المصرى والاجنبى

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود

يعنى هى جت على دى

مش غريبة ولا جديدة .. معظم افلامنا المصرية منقولة من افلام اجنبية وكمان معظم البوسترات تصميمها يكاد يكون متطابق مع البوسترات الاجنبية .. نحن نعشق الاستسهال فى كل شئ .. المشكلة ان صناع العمل .. اى عمل فنى .. لا يدركون بأننا كجمهور عارفين وفاهمين وقافشين الموضوع ..

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرية

على ربيع بيقلد ومالوش شخصية

للاسف على ربيع هو ومن شابهه مش كوميديانات دول لازم يعملوا برامج تقليد زى عزب شو ، كل اعمالهم عبارة عن تقليد فمثلا مسلسله ده فكرة مساسل ٩ جامعة الدول وبيقلد محمد رمضان فى احد افلامه وطريقته فى البرومو متكلفة جدا واستهلكت لدرجة الاهتراء ومش بيضحك اصلا ، وجمهوره ان كان له جمهور هم المراهقين فى بداية المراهقة اللى بيبقوا عايزين اى قلشه يقولوا عشان يلفتوا الانتباه لهم ،ياخسارة فلوس العمل ده كان اتوجه لعمل هادف وزى ماكان فيه افلام تجارية ومقاولات فيه برضه مسلسلات تجارية ومقاولات

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة