كوبر: حزين للخسارة أمام البرتغال فى آخر دقيقتين.. واستبدال صلاح لهذا السبب

السبت، 24 مارس 2018 12:28 ص
كوبر: حزين للخسارة أمام البرتغال فى آخر دقيقتين.. واستبدال صلاح لهذا السبب كوبر
كتب حاتم رضا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أبدى هيكتور كوبر المدير الفنى للمنتخب الوطني الأول ، حزنه الشديد بعد الخسارة من فريق البرتغال فى الدقائق الأخيرة من عمر المباراة، مشيرا إلى أن ما حدث يعتبر أحد لغات كرة القدم.

أضاف كوبر خلال المؤتمر الصحفى الذى عقد عقب المباراة، أن المواجهة كانت مهمة للغاية، وأمام بطل أوروبا وأحد منتخبات التصنيف الأول فى العالم، مؤكدًا أنه كان يتمنى نتيجة المباراة بشكل أفضل لكننا فى بداية فترة الاعداد للمشاركة فى كأس العالم.

وخسر المنتخب الوطني بهدفين لهدف فى المباراة التى جمعتهما اليوم ضمن استعدادات الفريقين لنهائيات كأس العالم.

وقال كوبر أن أهمية محمد صلاح لمنتخب مصر تشبه أهمية ميسي لمنتخب الأرجنتين، لكننى أكرر فى كل مرة أن محمد صلاح خلفه فريق بالكامل، وتركيزنا الشديد فى المباريات هو كيفية اللعب الجماعى والاعتماد على كافة العناصر وليس لاعب واحد.

وأوضح ان محمد صلاح واحد من أفضل لاعبين فى العالم ولا يمكن ان نجهل دوره مع المنتخب المصري.

وعن سبب تبديل محمد صلاح، قال أنه قام بتغيير اللاعب فى الدقائق العشر الأخيرة لرؤية بعض اللاعبين الأخرين فى إشارة لمحمود شيكابالا، ومدى استفادتهم من طريقة اللعب وتنفيذ المهام ، مضيفا لو استمر صلاح كان من الممكن أن نخسر بنفس النتيجة.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

المختصر

حراااام

بغض النظر عن الهزيمه المنتخب لا يوجد به طعم ولا لون ولا ريحه استلام وتسليم زفت النني مش لازم يبقي موجود في المنتخب نهائيا ومعاه كوكا وانت ياكوبر بتبشرنا بالهزايم يعني في كاس العالم ياراجل انت بتذرب اللعيبه علي ايه نفسي اعرف بالظبط ايه هي الخطه ياراجل دانت بتسيب اللعيبه تلعب بمزاجها اقسم بالله حتي جمله واحده مش موجوده بصراحه منتخب صلاح اقسم بالله انا عايز اشوف المنتخب بيلعب كورتنا احنا اللي عارفينهاوحسبي الله ونعم الوكيل في اللي جاب كوبر انا ما كنتش عايز نروح كاس عالم بمنظرنا ده

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن

استبدال صلاح كان مهم جدا

حتي يقتنع كوبر ان شيكابالا  و من في سنه ليس مكانهم كأس العالم. ممكن شيكابالا يبدع في الدوري السعودي و لكن كأس العالم يحتاج للياقة بدنية عالبة جدا بجانب المهارات الفنية. بهذه المواصفات شيكابالا لا ينفع في كأس العالم الا اذا كان كأس العالم للمعوقين. ارحمونا من الضغط علي كوبر سمعة مصر ليست للمجاملات. 

عدد الردود 0

بواسطة:

زكى لمعى

شيكابالا المنحوس بدل صلاح .....

... بيقولوا عليها.. نشنت يافالح!

عدد الردود 0

بواسطة:

دكتور عادل

يا مستر كوبر سيادتك بتلعب بدون خطة و بعشواءية ولا تستحق الفوز

و كل أعتمادك على صلاح و شيكابالا خارج النص و أحمد فتحى كعادته بيضرب النجوم و بياخد أنذارات....فين خطتك ؟

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

تحليل فني

بتحليل فني بسيط للمباراه يتبين ان استبدال طارق حامد بحسام عاشور ادى الي انهيار وسط الملعب خاصه وان طارق حامد كان حائط صد ضد كرستيانو مما ادى الي هجومهم الشديد في اخر دقيقتين واحرازهم للهدفين .

عدد الردود 0

بواسطة:

كريم مشجع مصرى

لم تفعل شيىء لتكسب عشان تحزن يا باشا ولا يوجد توازن ولا تنظيم فى صفوف المنتخب

الى متى ستعتمد على صلاح فى أنقاذ رقبتك ؟

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل حرب

هانى أبو ريده انت المسئول

فين الكورة اللى لعبتها مصر امام البرتغال . مش معقول اللى حصل امبارح في الشوط التانى لا كان فريق ولا في أي شيء يدل انه فريق كورة قدم لا تجانس ولا مهام ولا انظباط تكتيكى وكوبر مش عايز يطلع من جو التصفيات انت خلاص وصلت كأس العالم والحمد لله ان فوزهم كان متأخر والا كانت فضيحه امبارح . يأخذ فرصه تانيه وان لم يتغير مرحبا بتغيير المدرب 

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

فين منتخب 2010 يلحقنا فى كاس العالم وخلوا بالكم كان منتخب كله محليين

كفاية بقى يا كوبر المنتخب بقى منتخب معوقين يطريقتك المعوقة الدفاعية دى

عدد الردود 0

بواسطة:

وليد سيد

الفاشل كوبر

مدرب فاشل وبيكابر مش عايز يعترف تغييرصلاح خاطي وادارته للمباراة فاشل حتى كان الاربع دقايق الوقت بدل الضايع كان ممكن بسهولة يعدوا بسهولة كان ممكن يعمل تغيير يستهلك بيه الوقت وكان يخلى اللاعبين يهدوا اللعب حتى اصراره على اشراك كوكا الغير مفيد للمنتخب الله منه لله ضيع علينا فرصة تاريخية للفوز ع البرتغال مش هتكرر تانى خطا من اداره المنتخب كان المفروض نلاعب فريق من امريكا الجنوبيه وليس فريق تانى من اوروبا تكون طريقة لعبه قريبه من طريقة لعب اورجواى وشكرا

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري ونصيح للشيخ احمد شيخ الازهر

لقد ضرب محمد فتحي ضربه غنيفه لاتنفع في اللعب ضد لاعب محترف له ثمن كبير

عيب يامحمد فتحي انت سفاح في مصر نعم وتدخل بغشوميه نعم لكن كان يجب ان تعرف ان رونالدو لاعب غالي الثمن لكي لاتعجزه نهائيا في الملاعب هو اللعب بالغشوميه لاينفع وكما رأينا رونالدو خلص المباراه في وقت قصير 

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة