وفاء فى دعوى خلع بالمنوفية: زوجى بخيل وحياته كلها مقضيها على القهوة

الجمعة، 23 مارس 2018 12:00 ص
وفاء فى دعوى خلع بالمنوفية: زوجى بخيل وحياته كلها مقضيها على القهوة محكمه الاسرة
المنوفية _ محمد فتحي

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
وقفت "وفاء . ب" والبالغة من العمر 35 عاما والمقيمة بإحدى مركز شبين الكوم بمحافظة المنوفية أمام محكمة الاسرة بشبين الكوم، وإقامت دعوى خلع ضد  زوجها "م .ع"  البالغ من العمر 40 عاما بسبب بخله وعدم صرفه على البيت.
 
وأضافت الزوجة خلال الدعوى أنه كان دائم الإساءة بالقول والفعل وطردها أكثر من مرة من منزل الزوجية، وتابعت  إنهما متزوجان منذ  15 عاما وأنه كان يعمل قهوجى، ولدينا 5 أبناء وجميعهم فى مراحل تعليمية مختلفة.
 
وأكدت الزوجة خلال الدعوى أنها طلبت منه الطلاق أكثر من مرة ولكنه رفض ذلك وفى سبيل هذا تنازلت عن جميع حقوقها الشرعية. وأضافت قائلة "سبب طلبى منه الطلاق أكثر من مرة إنه بخيل ومش بيصرف على البيت وكل حياته مقضيها فى القهوة، علشان شرب المواد المخدرة وبس".








الموضوعات المتعلقة


مشاركة

التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر

متزوجان منذ15عاما وأنه كان يعمل قهوجى، إنه بخيل وبميصرفش على البيت وكل حياته مقضيها فى القهوة

ماهو عندة حق يا ست وفاء يقضي حياتة فى القهوة أة والنبى ياأختى مش شقيان وتعبان وطالع عين أمة علشان المم ولا هو بيروح القهة يلعب عشرتين طاولة على المشاريب--هو انت فاكرة عامل المقهى بياخد كام يعنى الف جنية فى اليوم --دة كلهم 100مطلوش لا راحوا ولا رجعوا--وبعدين انت بتقولى انة عندكم 5 اولاد طب أية المطلوب من الراجل علشان يعملة اتورطوا فى 5 عيال وجاية دلوقتى تفوقى وترمى الليلة كلها على الراجل وتتهمية بتناول المخدرات--مخدرات أية بس هو لاقى ياكل لما هيتزفت يشرب مخدرات--كل الحكاية أنة قاعد فى القهوة ليل نهار علشان مش قادر يسمع طلباتك وطلبات العيال ومش عارف يلبيها وأيدة مش طايلة وبيتقطع لما يشوف نظراتك ونظرات العيال وهو عاجز عليها --طب انت متخيلة نتيجة الطلاق أية من وجهة نظرك هل عندك الوظيفة التى تأمن لك دخلا كبيرا تصرفى منة على ال5 عيال وهل هناك رجلا يرضى على نفسة الزواج من سيدة مطلقة ولديها أورطة عيال--وهل المحكمة ستحكم لك بنفقة 10000عشرة ألاف جنية متخيلة كدة يعنى--عبث ما بعدة عبث وهناك أسباب اخرى أعتقد بأنها السبب وراء سعيك للطلاق--تسرعتى وستدفعين الثمن غاليا وكذلك الاولاد --فمهما كان وجود الاب بملاليم بجوار ابناؤة أرحم مليون مرة من تشريدهم أو الحياة بدونة--كدة مرار وكدة مرار اكتر ولن يكون هناك اى استقرار --تعليق منين نجيب الصبر على افعالكم

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة