فنانات تضامن مع غادة عبد الرازق بعد بكائها واعتذارها.. مى كساب: اشتغلت معها فيلم وأشهد أنها بتاخذ "مهدئ".. فيفى عبده: اللي بيته من زجاج بلاش يرمي الناس بالحجارة.. وهيفاء حسين: دموعك غالية يا أختى

الأربعاء، 05 يوليو 2017 10:00 م
فنانات تضامن مع غادة عبد الرازق بعد بكائها واعتذارها.. مى كساب: اشتغلت معها فيلم وأشهد أنها بتاخذ "مهدئ".. فيفى عبده: اللي بيته من زجاج بلاش يرمي الناس بالحجارة.. وهيفاء حسين: دموعك غالية يا أختى غادة عبد الرازق
كتبت مريم بدر الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أعلن عدد من الفنانات تضامنهن مع النجمة غادة عبد الرازق فى أزمتها الأخيرة، بعد نشرها فيديو تبكى به وتعتذر عن الفيديو المتداول لها منذ أيام على السوشيال ميديا، وطلبت من الجمهور مسامحتها.

وعلقت الفنانة مى كساب على فيديو غادة عبد الرازق، عبر حسابها بموقع "إنستجرام"، قائلة: "عمري في حياتي ما بقول غير الحق.. أبويا رباني على كده.. ودي شهادة حق.. وواجب عليه لازم أعمله.. أنا بقالي 17 سنة بشتغل في المهنة دي.. مثلت تقريبا مع كل الوسط الفني.. غادة عبد الرازق من أجدع وانضف الشخصيات اللي ممكن تشتغل معاها".

مى كساب
مى كساب

 

وتابعت مى: "ست جدعة وأم حنينة جدًا لابنتها الطيارة المحترمة روتانا قزاز أنا اشتغلت معاها فيلم طول الوقت كانت حنينة وجدعة معايا ومع غيري بتحب شغلها بتحترم الصغير والكبير وفوق كل ده طبعًا دي موهبة عظيمة وكبيرة استاذة".

وأضافت: "وأنا شاهدة إنها مش بتعرف تنام غير لما تاخد دوا فعلا.. وناس كتير عارفة تأثير الدواء المهدئ ده إيه.. اعتذارك حاجة كبيرة ومحترمة منك.. ودموعك غالية جدًا.. ما تضايقيش نفسك.. ربنا غفور رحيم.. وهو أرحم من البشر بكتير.. وكل إنسان بيفهم ويرى بعينه هو.. وأنا عن نفسي صدقتك وسامحتك.. وفخورة بيكى.. ربنا يخليكي لبنتك وأحفادك.. وكل اللي بيحبوكى".

واختتمت مى كلامها قائلة: "أنا مش عارفة ليه نوصل إنسان إنه يبكي بالشكل ده قدام ناس كتير ويبان مكسور كدة من الفضيحة، إحنا للأسف بننصب المحاكم لغلطات الناس وننسي نفسنا، بل بالعكس بنعصم نفسنا من الخطأ بغض النظر عن رأيك فيها، بغض النظر عن رأيي في الحصل ومنغير ما نحاسب ونحرم ونكفر، دي ممثلة قعدت سنين كتيير تقدم أعمال حلوة وناس كتير حبتها (حتي لو أنت مش منهم) آه ممكن نعترض علي الغلط بس مش بغلط أكبر، ممكن ننصح بس مش في العلن، خلينا ناخد الآيه كاملة، مش ناخد نص الكلام بس. ربنا برضه غفور رحيم وديننا دين أخلاق ومعاملة قبل أي حاجة، استروا بعض يا جماعة ربنا يستر علينا ويعفينا ويرحمنا من أي خطأ".

كما أعلنت الفنانة فيفى عبده تضامنها مع غادة عبد الرازق فى محنتها، بشكل غير مباشر حيث كتبت عبر حسابها على موقع التدوينات الصغيرة "تويتر"، تزامنًا مع نشر فيديو اعتذار غادة: "من كان منكم بلا خطيئة فليرمها بحجر - اللي بيته من زجاج بلاش يرمي الناس بالحجارة".

فيفى عبده
فيفى عبده

 

وعبرت الفنانة البحرينية هيفاء حسين عن تضامنها مع غادة عبد الرازق، حسيث أعادت نشر فيديو اعتذارها، عبر حسابها بموقع "إنستجرام"، معلقة عليه قائلة: "يا بعد قلبي يا غادة .. رغم إني ما أحب اتدخل في خصوصيات الغير لكن كلنا عارفين الحقيقة وان هالشيء صار بدون قصد وكلنا معرضين لأي شي في هالزمن".

وتابعت قائلة: "هذي الأجهزة والبرامج خطيرة ولازم التعامل معاها يكون دقيق والخطأ فيه ممكن يبهدلنا.. دموعك غالية يا أختي.. صحيح ما اعرفك شخصيا لكن أعرف إنك نجمة كبيرة وزميلة وممكن التقيك في يوم من الأيام".

واختتمت كلامها قائلة: "لا تزعلين نفسك وراح تظلين نجمة رغم اللي صار وكل شي يصير في هالدنيا له وقت ينسي وينتهي.. عموما قدامك اعمال ولازم تستعدين لها بنفسية ومعنويات عالية.. انسى اللي صار وكل جمهورك ومحبينك معاك وأنا أولهم".

هيفاء حسين
هيفاء حسين

 

ومن جانبها حرصت النجمة غادة عبد الرازق على توجيه الشكر لهم بعد موقفهم معها فى أزمتها، فكتبت عبر حسابها بموقع التدوينات الصغيرة "تويتر": "بحبكم وأشكركم جدًا".

يذكر أن الفنانة غادة عبد الرازق خرجت ببث مباشر جديد لها عبر حسابها الرسمى بموقع الصور الشهير "إنستجرام"، واعتذرت فيه عن الفيديو المتداول لها منذ أيام على السوشيال ميديا، وطلبت من الجمهور مسامحتها.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

سميرة

الجزاء العادل

عشان تعرفي تتريقي على الأديان في مسلسلاتك !

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري

بس ياغاده قطعتي قلبي تستاهلي الاوسكار علي التمثيل ده وننتظرك في دور جديد

والطيور علي اشكالها تقع

عدد الردود 0

بواسطة:

الأسكندراني

((( الدموع الغاليه )))

...و..مساء الخير ....لاوالله ...لاوالله ...ثم لاوالله ....ماهى بغاليه دموعك ....بل رخيصه ..وغير ذات قيمه البته ... الدموع الغاليه ...جدا ..جدا ...ولاتقدر بثمن ...وننحنى لها تبجيلا ...هى ....دموع أم شهيد ....أو دموع أمرأه مصريه أصيله وشريفه أضنتها الحيل لكى تستطيع أن ترتب شؤن بيتها من مأكل ومشرب وفواتير فى ظل الغلاء الذي أكتوى منه أغلب المصريين الشرفاء .....أو بكاء أرمله ترك لها زوجها أطفالا صغارا ...أو أم تريد تجهيز بنتها ولكن عينها بصيره ويديها قصيره .....المهم دموع الشرفاء وهم كثر ...أما عن دموعك ...بعد المالديف وباماكو ....فلاتهمنا ولاتحرك فينا ساكنا .....أما من يعضدوك ...ويؤازروك ...وتنسال دموعهم من أجلك ...نرد عليهم بمثل مصري فريد ومعبر ...........(((( مافيش كلب بيعض فى ودن أخوه )))) وندعو الله أن يخلصنا منكم يازمرة المشخصاتيه ..والأراجوزات ...بدءا من ...زعيمكم ....لفيفتكم ...لالهامكم ....قادر ياكريم ............والله لاتؤاخذنا بما فعل السفهاء ....منهم ..منهم ..منهم .....!!

عدد الردود 0

بواسطة:

khalid

اتقوا الله في الشعب الغلبان

الإحساس نعمة ففي مثل هذه الظروف التي يمر بها الشعب من غلاء معيشة قاسي جدااااااا والمعاناة والمكابدة التي يتحملها المواطن المصري الذي أصبح أكبر همه هو قضاء يومه باي شكل حتي ولو نام جوعان هو وأولاده ... نجد مثل هذه الأخبار المستفزة والتي لا تعبر إلا عن مجتمع فني منحل لا يقدم إلا الرزيلة وانحطاط في الاخلاق ... ونجد ان هذه الاخبار أصبحت ملئ السمع والبصر وكأنها أخبار حيوية للمجتمع المصري ....... اتقوا الله في الشعب الغلبان

عدد الردود 0

بواسطة:

محسن

ليه كل ده

انا مش فاهم ليه كل الهجوم ده هي عملت ايه من اصله كل واحد مدعي انه حامل لواء الشرف و الفضيله و هو الله اعلم بحاله بل انه اول واحد جري يدور علي الفيديو علشان يشوفه ثم يدعي الفضيله و بجد احنا عندنا انفصال شخصيه كلنا ندعي الفضيله و لكن لم تشوف ان دولنا هي من الدول الأولي عالميا في التصفح علي المواقع الاباحية تستعجب ثم هي عملت ايه اصلا جزء منها ظهر بدون قصدها أساسا فين المشكله اغلبكم جري يتفرج ثم خرج يشتم و الباقي لا شاف حاجه و لا عرف و انضم لجماعه الشامتين يا اخي لو حرقك اوي الفضيله او الدين علي الاقل غض نظرك و ادعي لها بالستر و طبعا مستنين السيد المحامي ايه يرفع عليها قضيه شرف بعد ما يفقع عنيه من كتر أعاده مشاهد الفيديو اه يا ناس بوجهين

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

حرام

اتقوا الله فى أنفسكم وفى دينكم لأنك مثلتى دورك كويس فى الاعتذار فينك يا سمير صبرى يرفع قضية ولا ديه من الاحباب

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

يا استاذ محسن هؤلاء الناس مستفزون فى بلد يكح اهله التراب

بدل ما سيادتك عامل واعظ ومصلح اجتماعى قول لهؤلاء حسوا باهل وطنكم الفقراء الذين يعانون من غلاء الحياة وقلة الدخول قول لهؤلاء اين دوركم فى مساعدة بلدكم واهلكم الفقراء بدل من حياة الترف والقرف التى يطلون علينا بها وسكر وعربدة وقلة حياء البلد فى حالة انهيار اقتصادى وهؤلاء لا يشغل بالهم اهل بلدهم بل انفاق اموال الغلابة فى السياحة للجذر والمحيطات لماذا لم تقل لهؤلاء توجهوا للاحياء الفقيرة فى ربوع مصر وساعدوا اهل العشوائيات اللذين هم اموات بل اجساد تتحرك فقط اين دور هؤلاء يا سيادة المصلح الاجتماعى؟ صحيح الشياطين بعضهم اولياء بعض

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة