ضبط مسئولين بالتموين فى الغربية لاستيلائهم على 6ملايين جنيه من أموال الدعم

الأربعاء، 21 يونيو 2017 10:27 ص
ضبط مسئولين بالتموين فى الغربية لاستيلائهم على 6ملايين جنيه من أموال الدعم سلع تموينية - ارشيفية
كتب محمود عبد الراضى - عادل ضرة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تمكنت الإدارة العامة لشرطة التموين بوزارة الداخلية من ضبط مسئولين بمديرية التموين فى الغربية، لاستيلائهم على أكثر من 6 ملايين جنيه من أموال الدعم  الذي كفلته الدولة لمحدودي الدخل والبسطاء من المواطنين.

 

جاء ذلك تزامناً مع قرار الرئيس عبد الفتاح السيسى بزيادة الدعم المخصص لأصحاب البطاقات التموينية من 21 الى 50 جنيها لكل فرد مقيد على البطاقة.

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

مجدى

المعاقبة القانونية و الرفد من الوظيفة

تنظيف شامل لكل المؤسسات الحكومية من الفاسدين و المختلسين و الحرامية

عدد الردود 0

بواسطة:

Zaka

الغاء الدعم

طالبنا تكرار بالغاءمنظومة الدعم.والفساد منذ الاشتراكية والستينات ووزارة التموين والجيال الصاعدة من موظفيها.شفت اموال الشعب والدولة بحجة الدعم.وسلع رديئة.جمعيات استهلاكية فاشلة.داخلها سوس قديم من الفساد.

عدد الردود 0

بواسطة:

النبيل

مجرد راى

يا سلام لو يتم العم نقدا بصرف كارت فيزا لحائزى بطاقات التموين -- ويصرف الدعم نقدا عم طريق الكارت الفيزا -- ونترك بطاقة التموين لصرف الخبز المدعم فقط -- وبكدة نسد منافذ الفساد

عدد الردود 0

بواسطة:

خالد

حد ملاحظ

غالبيه موظفين الحكومة بتتمسك في اختلاسات ورشاوي ودول اللي اتمسكوا بس فمابالك في ناس كتير لسا ماتمسكوش بس نفهم من كدا ايه ؟؟ انه الناس خلاص وصلت لمرحله مبقاش يفرق معاها حلال وحرام وكلو عايز يكوش على اي فلوس يقدر يحصل عليها وده طبعا من المرتبات المعدومة وحاله الغلاء اللي احنا فيها وبجد الدوله لو ما صحيت من النوم ولحقت الامور ممكن نوصل لمرحله صعبه جدا وساعتها مش هتقدر تحاسب حد على اي تقصير طالما وصلته لمرحله الجوع

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة