تامر عبدالمنعم

موسم الحمدين الصباحى

الأحد، 07 مايو 2017 11:00 م

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

مع كل انتخابات أياً ما كانت، تجده يظهر وبكثافة عله يحظى بأى منفعة أنه موسم الحمدين، الذى يظل فى بيات شتوى حتى تظهر أى بشائر انتخابية فتجده يعيش ويترعرع ويبدأ فى مرحلة التغذية على عقول البسطاء وأصحاب الثقافات الضائعة والمضمحلة، خرج علينا مخلوق الحمدين من خلال فيديو أمام ما يقرب من 70 شخصًا يدعو إلى قلب نظام الحٌكم والثورة عليه بمنتهى البجاحة، واصفًا إياه بالقمع والاستبداد والظلم وما إلى ذلك من مصطلحات سقمناها!! مخلوق الحمدين الذى مدح القذافى ثم رقص على جثته بعد سقوطه هو نفسه الذى امتدح الرئيس العراقى صدام حسين وقبض منه الدولارات ومن ثم أخذ يتاجر به بعد إعدامه!! مخلوق الحمدين العجيب هو المصرى المسلم السٌنى الذى تربطه علاقات وطيدة بحزب الله بجنوب لبنان وكثيرًا ما سافر إليهم فى رحلات مكوكية! مخلوق الحمدين يتاجر بناصر ويهين العسكرية المصرية! ليبرالى ولكنه متواطئ مع الإخوان! كومبارس فى السينما ولكنه يعيش دور البطولة فى الشوارع! مخلوق الحمدين لا أمان له ويجب اصطياده سريعًا.. انتهى.










مشاركة

التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

حمدين صناعة الدولة

كومبارس مأجور يلعب دور الخصم ليحقق الفشل الكبير و ينجح الخصم الضعيف ... لعبة الميت و العيان

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن عزت أحمد

أول مقاله تنجح فى كتابتها

أول مقاله تنجح فى كتابتها وسوف يصفق لها القراء لآنه تعبر عما يجول بخاطر غالبيه الشعب المصرى .

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري

تامر عبد المنعم

هو عميد أصحاب الثقافات الضائعة والمضمحلة،

عدد الردود 0

بواسطة:

الفلاح العربي الفصيح

عملتم من الحبة أوبة .. ومن الفسيح شربات .. يا أستاذ تامر ..

ما ينبغي التأكيد عليه الآن ، أن هذا الرجل ينطبق عليه المثل القائل : مش لاقيله شغلة تشغلة ، فمعرفش بيعمل إيه ويوصله .. هو إللي هيجاوب علينا بقى ، بيعمل إيه ويوصله !!! .. وأيضاً : الواد قال لأبوه علمني الخيابة يابه : قال له تعالى في الهايفة واصدر !!! .. وأيضاً : ينطبق عليه : كداب الزفة ، ومعرفش يا أستاذ تامر ياابن القاهرة هتعرف من هو كداب الزفة ولا ، لأ .. شوف يا أستاذ تامر إنت راجل جدع ، بس هقول لك كلمتين كمواطن (عادي بسيط من عامة الشعب) ، وحط تحتها 96 مليون خط بعدد شعب مصر .. عامة الشعب في مصر أنصح وأجدع وأوعى من إللي بيسموا نفسهم نخبة (وهم في الأصل نكبة) .. ومن الكثير الكثير من أهل الإعلام والصحافة .. الشعب يا أستاذ تامر لابِدْ (نايم) للناس دول في الدرة : حمدين الخايب ، أبو الفتوح الشايب ، خالد علي (إللي عمل إشارة بأصبعة) في قضية الجزيرتين (متعلمهاش إلا الداعرات) ، مصطفى حجازي ، جنينة ، زعيط ، معيط ، نطاط الحيط .. سيبهم يترشحم زي ما هم عايزين .. الشعب المصري الواعي الكيس الفطن ، هيخبطهم 96 مليون ألم على أفاهم لما يحمر ويطلع شرار .. وهيضحك عليهم الكرة الأرضية ، بل وطوب الأرض كمان .. والأيام بيننا ، يا برنس .

عدد الردود 0

بواسطة:

ســــــــــــــــــــــامو الذى يعرف سببا على الأٌقل

بلاش كتابة ياتامر وكفاية عليك التمثيل ..

بلاش كتابة ياتامر وكفاية عليك التمثيل .. وياريت بلاش تمثيل مالهوش لازمة .. عندنا تخمة فيه !! وكمان المسلسلات الهندى الكئيبة ح تخلص على بقيتنا ..

عدد الردود 0

بواسطة:

عزت الصيانجى

كاتب ممتاز

احسن كاتب فى العالم

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة