نظر دعوى ضد أحمد الفيشاوى لدفع 200 ألف جنيه كمصاريف دراسية لابنته اليوم

الثلاثاء، 11 أبريل 2017 07:30 ص
نظر دعوى ضد أحمد الفيشاوى لدفع 200 ألف جنيه كمصاريف دراسية لابنته اليوم احمد الفيشاوى
كتبت أسماء شلبى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تنظر محكمة أسرة الجيزة، اليوم الثلاثاء، دعوى "المصاريف الدراسية"، التي أقامتها هند الحناوي ضد طليقها الفنان أحمد الفيشاوي، والمطالبة بإلزامه بدفع 9 آلاف جنيه إسترليني (تعادل نحو 202 ألف جنيه مصرى) لابنتها "لينا" مصاريف الدراسة عن عام كامل 2017 – 2018، وتختص جلسة اليوم للإستماع لطلبات الدفاع.

وذكرت الدعوى رقم 115 لسنة 2017 المقدمة من هند الحناوي، أن طليقها وافق على سفر نجلته إلى إنجلترا للمعيشة والتعليم هناك، ما يعني موافقته على تحمل نفقاتها، مستندة إلى أنه يعمل ممثلا ويلعب أدوار البطولة في العديد من الأفلام السينمائية.

وأكدت الدعوى أن الفنان أحمد الفيشاوي يتقاضي ملايين الجنيهات أجرا عن الفيلم الواحد، إضافة لامتلاكه شركة إنتاج سينمائي، فضلا عن تقديمه العديد من البرامج الفنية بدبي ولبنان، ويتقاضى نظير ذلك ملايين الدولارات، إلى جانب امتلاكه عدة وحدات سكنية في مناطق راقية بالقاهرة.

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

مصر

جاتكو القرف

مقرفين ضيعتم عمركم في الشجار والفضائح

عدد الردود 0

بواسطة:

القحطاني

الحمدلله

والله كويس لما القاضي يحكم بمصاريف 200000 ألف جنيه مصاريف مدرسه لطفله ، خلاص أنا بطالب الدوله تعوضني عن الأيام السوده الي عدت عليا وأنا باخد مصاريف جامعه ولبس ومواصلات 1500ج وطبعا دا مرتبي الشهري بعد زيادة الراتب وقبل زيادة الأسعار ومطلوب مني أدفع منهم مصاريف 4 أولاد منهم مرحله ثانوي وجامعات ، حسبنا الله ونعم الوكيل وبعدين دي مصاريف المدرسه كلها ولا البنت لوحدها ، طبعا سيادة القاضي حكم بناء على أن أبوها معاه فلوس كتير ومحكمش بالشرع لأن المفروض يحكم بالمصاريف الحقيقيه وبناء على على وصل من أدارة المدرسه ، أو الأب يروح يدفع المصاريف بنفسه ويقدم الوصل للباشا القاضي ولا هي بقت تجاره وفلوس وكل واحده تتجوز وتخلفا عيل وتقعد تسحب أبوه كل شويه على المحكمه وبعد كده تتجوز عرفي .

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

ماشاء الله

اومال لو كنت ممثل محبوب شوية - ربنا يباركلك

عدد الردود 0

بواسطة:

nadia

رقم 1 بنات الأصول زمان

أجمل تعليق مافيش زي الستر و الفضايح ليها ناسها يانهار إسود لو خلفتوا شرعي كنتوا عملتوا ايه

عدد الردود 0

بواسطة:

عايده

4 ..نادية... صباح الخير...

لو كانوا اتزوجوا شرعي ...كان زمان عشماوي اكل عيش عليهم ... كانوا خلصوا علي بعض ... من رحمة ربنا .. انهم عاشوا بعيد عن بعض ... هو عينة زيغة .. و هي طماعة .... اثنان لا يجتمعان ...

عدد الردود 0

بواسطة:

Ahmed

بنتكم هتطلع خربة نفسيا

اب متهور طايش مجنون وام جبتها فى الحرام وسيحت لها من قبل ما تتولد و اب مستهتر ومش فارقة معاه و ام طماعة وجشعة ومفضوحة ، متدفع لبنتك وتلمها من الفضايح حرام عليكم مستقبلها عيلة غريبة ابوه دمر نفسه وتاريخه بالشم و هو بالدعارة وحاجة ماساة ايه الناس دى اللى فاضحا نفسها ليل نهار ربنا يعافينا

عدد الردود 0

بواسطة:

nadia

عايدة

صباح الفل أنا بعتلك تعليق في حلقة حورية فرغلي ديما دمك خفيف ياعايدة إنتي و مشمش

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة