ضبط مدير إسكان حى السلام أول أثناء تقاضيه رشوة "بالصوت والصورة"

الإثنين، 30 يناير 2017 06:16 م
ضبط مدير إسكان حى السلام أول أثناء تقاضيه رشوة "بالصوت والصورة" عاطف عبد الحميد محافظ القاهرة
كتب ماجد تمراز

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
ألقت شرطة المرافق القبض على "ع.ا.ع"، مدير الإسكان بحى السلام أول، اليوم الاثنين، بتهمة تلقى رشوة قيمتها 5000 جنيه، من أحد المواطنين، مقابل التواطؤ معه ضد مواطن آخر، وتسهيل خدمات له.
 
وقال مصدر بمحافظة القاهرة، إنه تم ضبط المتهم، وتسجيل "صوت وصورة" له أثناء تقاضيه الرشوة.
 
وأضاف المصدر، أنه تم القبض عليه وتحويله إلى نيابة السلام أول للتحقيق معه فى الواقعة، كما تم تقديم مذكرة بتفاصيل الواقعة لاتخاذ قرار بشأن منصب مدير الإسكان.
 
 
 
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

رامي جمعه

حسبي الله ونعم الوكيل

وليه مخبييين اسمه مكسوف بالعكس ده لازم يتفضح هو وكل اللي شبه وفيه كتير جدا بالنظام ده

عدد الردود 0

بواسطة:

شكوى

فساد مدينه السلام

يوجد ارض في مدينة السلام - اسبيكو الجديد - اخر الشارع - امام شركة الصرف الصحي (تنقيه مياه البركة ) بجانب جراش زلط هذه الارض مقام عليها ورشه للطوب الاسمنتي ومباني مخالفه ويعملون حتى ساعات الفجر سيارات تقلب الرمل وتسبب ازعاج حتى ساعات الفجر والمباني الملحقة بالورشه على الطوب الاحمر يقيم بها عمال هذه الورشه وكله بالمخالفه بالقانون ويستخدمون كهرباء غير مرخصه لانه المباني غير مرخصه ولك ان تتخيل كم الاتربه والرمال التى تخلفها هذه الورشه على المناطق السكنيه المحيطة وانه تم ابلاغ الحي ( حي مدينه السلام اول ) وهو على علم بكل هذا ويوجد بجانب هذه الارض جراش يسمى جراش زلط يستخدم يقوم بتربيه الكلاب داخل الجراش لبيعها للمواطنين وهو نشاط مخالف لنشاط ترخيص الجراش ويوجد مخالفات اخرى وكل هذا يحدث لان موقع الارض والجراش بعيد عن اعين المسئولين يستغلون بعد المكان عن التفتيش والرقابه ويتصرفون براحتهم نرجو سرعه التصرف والمحاسبه من فضلكم

عدد الردود 0

بواسطة:

لواء م

ياريس/بدون محكمة إعدم بالرصاص علنا تنضف مصر/الظاهر معظمهم حرامي. خلصنا من وششوشهم العكرة.

ياريس/بدون محكمة إعدم بالرصاص علنا تنضف مصر/الظاهر معظمهم حرامي. خلصنا من وششوشهم العكرة.

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو العُريف

500 ألف جنيه . . بس وتقبضوا عليه ؟

لازم يكون فيه لائحة جديدة للقبض على جرائم الرشوة . . إيه تقبضوا على واحد أخد مبلغ هايف زي ده . . أنتم عودتونا على الهُبر أللي بالملايين فبلاش تضيعوا مجهودكم في الهيافات دي لأنها ما بتلفتش نظرنا بالمتابعة .

عدد الردود 0

بواسطة:

جدو

ياخسارة

هتخلي شكل ابنك ايه قدام زملاؤهم واللي ايه شكل بنتك ايه قدام الزملاء والاصدقاء ليه عملت العملية الهايفه دي بس والله العظيم انت صعبان عليا مع اني لا عارفك ولا ولن اشوفك وانا حاسس باللي زيك وياريت الناس تتعظ وياريت يبطلوا تجريح لانه ممكن يكون كان محتاجهم بس مكنش بالطريقه دي والله اعلي واعلم

عدد الردود 0

بواسطة:

Zaka

السلام

مدير اسكان السلام اول...رشوته 5000جنيه....ده لو حى راقى يخد كام.السلام منطقة غلابة.90فى المائة بيخدوا رشاوى على المستغطى...بيسموها اكرامية...وانا عارف وانتم خير العارفين.جهتيين فتحنها على البحرى.بيكملوا بعض.سلم واستلم.

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

لتتعرفو على مدى الفساد في مدينة السلام

ياريت حد من المسؤولين اصحاب القرارات ينزلو ويلفوا بسياراتهم فسيجدوا اقل المخالفات هي ان هناك الكثير من الذيين حولو شقة الدور الارضي الى مغسلة للسيارات واسراف في المياه غير عادي بسبب ان المياه بالمجان ياسادة ده غير الي حولو بعض المناطق اللي ملك الدولة لجراجات خاصه وبخلاف تجار البنزين اللي في الشوارع عيني عينك ولو عديت مش هخلص

عدد الردود 0

بواسطة:

أحمد علي

إلى رقم 4 أبو العريف: كل فاسد بيأخد على قدر ما يقع تحت يده من أموال للشعب

يا أخي أبو العريف كل مرتشي وحرامي بيسرق على قدر ما يقع تحت يده من أموال الشعب ، هذا المرتشي لو كان في مركز أعلى سوف يسرق الملايين ، المرتشي هو مرتشي من أول الموظف الذي يسرق ثمن تذاكر الزيارة بالمستشفيات لغاية الوزير.

عدد الردود 0

بواسطة:

شريف

الفساد بالكوم

اصلا مدينة ااسلام بسببهم اصبحت مدينة بايظة بسببهم شارع بالكامل ف بداية المدينة مقفول نصة ومليانه حوادث بسببة ده غير انك من اول ما تدهل المديمة مفيش ولا عسكري ولا اي التزام بقواعد السواقة ده غير العربيات اللي من غير نمر ده غير السوق اللي عايز يلاقي عشوائية مش هيلاقي اكتر منها هناك وبلضجة الشرطة هناك ده كفاية الشارع الرئييي اللي ف مدخل المدينة اللللي متاخد نصة للقسم والنص التاني بتوع الغاز مكسرينه ورمين رمل فيه لغاية ماالناس هتموت من القرف ومن العشوائية

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو العُريف

تعليق رقم ( 8 ) . . صدقت . . كل مرتشي . . على قد دمه .

الأستاذ / أحمد علي . . أعلم ذلك . . ولكننا وصلنا لقمم في الرشاوي فلا يجب أن نتنازل عن هذا المستوى . . حتى لا يقل طموحنا وتقل لياقتنا في القبض على من هم أكبر منهم ودع صيد الصغار حاليًا ليتتسنى من خلالهم صيد السباع . .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة