محامى أبو تريكة: سنطعن على إدراج اللاعب بالكيانات الإرهابية أمام النقض

الثلاثاء، 17 يناير 2017 11:47 م
محامى أبو تريكة: سنطعن على إدراج اللاعب بالكيانات الإرهابية أمام النقض محمد أبو تريكة لاعب النادى الأهلى السابق
كتب محمد عبد الرازق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال المحامى محمد عثمان دفاع محمد أبو تريكة لاعب النادى الأهلى السابق، إنه يثق فى سلامة موقف موكلة  القانونى وقضاء محكمه النقض، مؤكدا على أنه سيتقدم بالطعن على حكم الإدراج على قوائم الكيانات الإرهابية أمام محكمة النقض خلال 60 يوما.

 

وأشار عثمان، إلى أن القرار صدر بجلسه 12 يناير الجارى دون إعلان حتى يتمكن من الدفاع عنه، موضحًا أنه صدر مخالف لنص المادة (3) من القانون رقم 8 لسنه 2015، حيث لم يصدر ضد أبو تريكه أى أحكام جنائية ولم تجرى معه تحقيقات قضائية، ولم يتم استدعاؤه ومواجهته باتهامات محددة ليتمكن من الدفاع عن نفسه.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 9

عدد الردود 0

بواسطة:

سلماوى

اللى ما يشوفش من الغربال يبقى اعمى

ابو تريكة ساند رسميا حماس التى تقتل الجنود المصريين ووضع لافتات فى كل ميادين مصر ليؤيد الجاسوس مرسى ابو تريكة انشأ شركات تزيد عن خمس شركات مع الاخوان لغسيل الاموال وتلقى الاموال من الخارج وساند الارهابين فى اعتصام رابعة وكل هده الاشياء لا تخفى على الجهات الامنية لدلك من الانصاف وضع اسمه مع الكيانات الارهابية وبصراحة تغور الكورة اللى تنتج الارهابيين

عدد الردود 0

بواسطة:

ابن مصر

المحامى اخر من يعلم

هذا المحامى لايعلم ان المذكور اخوانجى ويساند الاخوان بكل الطرق والمشاعر ويتستر من خلال شركته . فلماذا المراوغه والخداع ايها المحامى ال.............. .

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

ماذا يضر الجبل سير النمل

ياكبتن ابو تريكه علمت اجيال قبلك وبعدك كيف يكون الرجال العالم كله بيحترمك سطرت تاريخ باسم مصر

عدد الردود 0

بواسطة:

ايهاب سعيد

دولة جديدة

إن كانت تلك الاخلاق اخلاق إرهابى فانا اتمنى ان اكون ارهابى

عدد الردود 0

بواسطة:

mohamed

اللى اختشوا ماتوا

يا خسارة على الجدعنة بقى ابوتريكة رجل الاخلاق ومحبوب الملايين بقى ارهابى فجاة (حسبى الله ونعم الوكيل) والله مشو فناش منه الا كل خير واكثر من تبرع لمستشفى السرطان وابنته حافظة للقران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

مع سبق الإصرار والترصد

الغريب في الأمر إن محكمة منذ أيام فقط خكمت برفع التخفظ على أمواله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! يبدو أن صندوق تحيا مصر في حاجة لخمسة ملايين جنيه أخرى مثل التي تبرع بها محمد صلاح.

عدد الردود 0

بواسطة:

عايدة

سيظل ابو تريكة حبيب الملايين

يمكن لما تعاطف مع الاخوان اصبح في وضع شبة لكنة انسان محترم و سيظل معشوق الجماهير

عدد الردود 0

بواسطة:

بركة

الحقيقة

لتعليق رقم 6 الاخواني او المتعاطف معهم .. صندوق تحيا مصر لايقبل الا المال الطاهر وليس الملوث بدماء شهدائنا .. وللجماعة اللي زعلانين على ابو تريكة رغم ثبوت كل مانسب اليه واللي عارفاه الملايين .. نقولهم خلاص .. ياريت يجربوه في حاجة واحدة او حاجتين ونشوف .. ( يا عم ابوتريكة يابتاع الاخلاق والابتسامة الخبيثة .. ياريت تاخد خطوة للمصالحة بين الاهلي والمصري لان الموضوع خلاص مع القضاء وفي كل يوم يسقط الشهداء ياريت تعمل خير وتعالج الجرح العميق ) اقول لكم الاجابة ( مستحيل!!!! ) لانه عارف الموضوع مش مباراة كورة الموضوع خطة اخوانية شيطانية لايجاد شرخ بين ابناء الوطن والى الابد ) .. حاجة تانية ( ياريت يا رجل الاخلاق تقول للالتراس بلاش تخريب وتطاول وانحطاط وقلة أدب .. الاجابة ( مستحيل !!! ) لانه عارف ان الالتراس بتاع خيرت الشاطر وان وظيفته استدراج الامن عشان يسقط الضحايا ويتحقق الهدف .. اللاعب الخلوق الرقيق راضي ومبسوط ببذاءات الالتراس اللي وصلت في يوم من الايام الى القاء اكياس البول على رجال الشرطة حماة الوطن .. اللاعب الخلوق الرقيق اللي كان بيلعب الكرة الشراب حافي القدمين في حواري ناهيا ولما ربنا فتح عليه وكسب حب الملايين ضحى بكل شيئ عشان الجماعة !! .. اما الفلوس اللي ممكن تتصادر متهموش .. الحنفية القطرية مفتوحة على الآخر وظهوره على الخنزيرة الرياضية بيتحاسب عليها بالثانية وبالدولار الاخضر .. عشان كده لايمكن يظهر في قناة مصرية .. كفاية عليه القطريين والغزاويين والحمساويين قتلة ابطالنا شهداء مصر ..

عدد الردود 0

بواسطة:

ابوعثمان

ابوتريكة نجم النجوم

بسم الله الرحمن الرحيم لما ابوتريكة ارهابى ياعالم ياجهلة هو كل الناجح ارهابى والفاشل والمرتشى وطنى ولا كل اللى يقول كلمة الحق ارهابى ياناس اختشوا على دمكم ولو انتم معندكمش دم واكيد الخبث ده سببه وورائه مغتضب مقهور صاحب مزرعة الزمالك وشكرا

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة