"تعليم سوهاج": أولياء أمور قفزوا الأسوار وقضوا ليلتهم بمدرسة لحجز المقاعد

السبت، 24 سبتمبر 2016 07:53 م
"تعليم سوهاج": أولياء أمور قفزوا الأسوار وقضوا ليلتهم بمدرسة لحجز المقاعد طلاب مدارس - صورة أرشيفية
كتب محسن البديوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكدت سنية عز الدين مدير مديرية التعليم بسوهاج، أن أولياء الأمور اقتحموا مدرسة الشوكا الابتدائية، بإدارة طما التعليمية شمال محافظة سوهاج، مستخدمين الشوم، وفرضوا الفتونة، كما تعدوا على المعلمين لحجز المقاعد الأولى لأبنائهم.

 

وقالت "سنية" فى مداخلة هاتفية ببرنامج "الحياة اليوم" المذاع عبر فضائية "الحياة"، إن أولياء الأمور قفزوا على الأسوار وباتوا فى المدرسة، حتى يجلس أبنائهم فى الصف الأول.

 

وأشارت مدير مديرية التعليم بسوهاج، إلى  أن هناك قصور أمنى بالمدارس وأولياء الأمور يتهجمون على المدرسين، مضيفة :"بعد الثورة غاب الانضباط عن أولياء الامور، ومن بين المهازل التى تحدث بالتربية والتعليم، أن مسئول الأمن مشرف نشاط أو معلم بالمدرسة..لابد من مسئول أمن لتأمين المدارس بالخارج".










مشاركة

التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

ahmed

الصعايده وصلوا

لما يبقي دا تفكير الاباء منتظر الطالب يتعلم ايه؟؟؟ وبعد كده نيجي نقول عايزين حريه وعايزين حقنا في البلد ونقعد نجادل في قرارات دوله واحنا مش فاهمين حاجه والطالب اهم حاجه عندهم يقعد في الصف الاول واخر السنه يطلع الاخير مافيش مشكله وبعد كده ابوه يخليه يسيب التعليم ويشتغل احسن علشان يصرف عل البيت واول الواد ما يمسك فلوس يروح يشتري مخدرات لانه كان في الصف الاول بس ما تعلمش حاجه للاسف التفوق في الدراسه مش بالصف الاول ياريت الصعايده يفهموا كده

عدد الردود 0

بواسطة:

Ibrahimamer

اذاكان رب البيت بالدف ضاربا فشيمة اهل البيت كلهم الرقص

فوق

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة