ننشر تفاصيل مشهد "الشذوذ" لـ"نانا وجيجى" فى فيلم "أهل العيب"

الخميس، 22 سبتمبر 2016 11:00 م
ننشر تفاصيل مشهد "الشذوذ" لـ"نانا وجيجى" فى فيلم "أهل العيب" منه شلبى
كتب عماد صفوت

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

حصل "اليوم السابع" على تفاصيل مشهد الـ"شذوذ" المقرر تصويره ضمن أحداث فيلم "أهل العيب" بطولة منة شلبى وآسر ياسين، والمقرر البدء فى تصويره خلال الأيام القليلة المقبلة، والمشهد عبارة عن فتاتين هما "نانا وجيجى" الذى يدخلان فى حالة شذوذ صريحة داخل غرفة الملابس فى "الكباريه" وتقول نانا لصديقتها "جيجى، "أنتى حلوة أوى.. وتبدأ تتحسس شعرها ثم مناطق حساسة بجسدها إضافة للإيحاءات الجنسية والألفاظ الخادشة ضمن المشهد، ثم تقطع الكاميرا على دخول صاحبة الكبارية فى مفاجأة وترى ما يحدث.. قائلة:"إيه يا ماما انتى وهى.. الحاجات دى متتعملش هنا.. ليها الأماكن بتاعتها"، المشهد لا يتعدى دقيقتين حسبما أكد مصدر من فريق العمل لـ "اليوم السابع".

 

وأثناء جلسات العمل التى أجراها المخرج هادى الباجورى والمنتج أحمد السبكى منذ أيام، قررا تغيير بعض الجمل والحركات فى المشهد المفزع بسبب "الرقابة" وتحويله إلى طريقة أخرى وهى عبارة عن رقص الفتاة "الريكلام" نانا على المسرح، ثم يصعد رجل مخمور فى الكبارية على المسرح أثناء رقصها وتلمع الفتاة فى عيونه ويقوم "بالتحرش بها بشكل فج" ويسرع "البودى جارد" لإنزاله، ثم تدخل نانا وجيجى بعدها إلى غرفة الملابس، وتبدأ بتوبيخها على سماحها للرجل بتحسس صدرها، وتقول لها "أنتى إزاى تسمحيله يعمل كدا.. هو انتى مش عارفه انى بغير عليكى، ثم ينتهى المشهد بقبلة فى الرقبة".

 

وأجرى المخرج هادى الباجورى "الكاست" الخاص بهذا المشهد أول أمس الثلاثاء وتم اختيار 4 فنانات صاعدات وهن: أسماء فوزى، نهى عادل، دعاء سيف، إيناس شيحة، وسيتم اختيار اثنين من بين الأربعة خلال هذه الأيام.

 

يشار إلى أن فيلم "أهل العيب" بطولة منة شلبى، آسر ياسين، محمد ممدوح، نسرين أمين، المطربة بوسى، تأليف تامر حبيب، إخراج هادى الباجورى.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود اسماعيل

هذه القصص مستمدة فعلا من الواقع

انا رأيت بعينى فتاتين يقبلان بعضهما من الشفايف على البلاج فى مكان فاضى . باحد المصايف بمصر .

عدد الردود 0

بواسطة:

عبد من عباد الله

اتقوا الله ياعباد الله

اتقوا الله ياعباد الله

عدد الردود 0

بواسطة:

حمادة الاهلاوى

مش عارف اقوول ايه ولا احكى ايه !!

يعنى ايه لازمته مشهد زى دا ف الفيلم عشان مثلا يلم جمهور من بتوع الاعياد والشباب المراهق ويلم ايردات وفلوس مش كفاية بقى افلام بلطجة ودعارة وشذوذ خليت شكلا ادام العرب وحش مصر بالنسبة ليهم عبارة من الافلام الى بتنزل ديه عن كباريه كبير وف الحقيقة دول مش بيمثلوا حتى 5 ف المية الافلام ديه من المجتمع المصرى والممثلين دول ازى يقابلوا على نفسهم المشاهد ديه عشان الشهرة ؟؟ والفلوس ايه انتم مسلمين ازى وحتقابلوا ربنا ازى الافلام ديه سيئات جارية ربنا يهديكم ويهدينااااا بس بصراحة قرفنا من افلام البلطجة والدعارة !

عدد الردود 0

بواسطة:

شريف

حديث شريف

قال صلى الله عليه وسلم " كل امتى معافى الا المجاهرون وان من المجاهره ان يعمل الرجل العمل باليل ويصبح وقد ستره الله فيصبح يكشف ستر الله عنه " وكانت علة عدم العفو انه يساعد ان ينشر ويروج لعمل الحرام والا كل واحد هايقول ماهو فلان بيعمل وعلان بيعمل واهو الفاحشه تنتشر / بالنسبه للاستاذ اللى بيقول شاف والمصيف ده مش انكار ولكن عايزين نحاصر الشذوذ ده يعنى بدل ما نعالج الموضوع فى الخفاء نحاول ننشره ونعلنه وده مرض نفسى اصلا واختلف مع اللى بيقول 5% ولكنهم اجمعين فى المجتمع لا يمثلوا 1 فى المليون

عدد الردود 0

بواسطة:

الاسكندراني

لابد من معرفة من هم وراء السبكي .فهو يسير بطريقه ممنهجه ومدروسه للافساد والتدمير .افلام بلطجه ودعاره ساعدت في افساد المجتمع .

عدد الردود 0

بواسطة:

الاسكندراني

السبكي ومن يحركه بدؤوا بافلام الهيافه ...ثم افلام الكباريهات ...ثم افلام البلطجه ...ثم افلام الدعاره ...والآن افلام المثليه الجنسيه .(وجالس مع المخرج لخروج الفيلم كما هو مخطط له )وصدقوني القادم .هو افلام زنا المحارم ...يبقى كمل المنهج المضوع هذا ان لم يكن موجود ملحق ...ياناس فوقوا ده شيئ في منتهى الخطوره لابد من وقف هذه السلسله المدمره .فهي اخطر من الحرب بالطائرات والصواريخ.شبابنا والمجتمع كله حيضيع ...الحقوووووووووونا يااهل الحل والعقد .يا ازهر ياكنيسه يابرلمان يامجلس وزراء يارئاسه ياجهات سياديه وامنيه في البلد ..الموضوع يمس المجتمع والامن القومي لمصر ...انتبهوووووووووا

عدد الردود 0

بواسطة:

فهد

العقل قبل كل شىء

معقوول السفالة والانحطاط وصل بينا لكدة هى ليه الاخلاق درجة حرارتها وصلت لتحت الصفر والعيب على اهاليهم اللى عاشت معاهم ومش عايز اقول اهاليهم اللى ربيتهم لأن التربية ليها للمعانى الجميلة الاصيلة والتربية الصحيحة هى سر حياة الانسان

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل

المفروض القبض علي عائلة السبكي ( قضية أمن دوله )

الله يخرب بيتوهم علشان الفلوس ضيعوا سمعة مصر ... أدخلوا علي المواقع العربيه وشوفوا العرب بيقولوا علينا ايه .

عدد الردود 0

بواسطة:

صفوت

لايمكن تقليد الواقع كما هو ، هذا مستحيل

على فكرة هناك من يقلد كل شىء يراه فى السينما ، فهو يأخذ الأفكار جاهزة أو كما تلاحظون دائما .. ثم المجتمع يدفع الثمن بعد ذلك .. من تحرشات إلى وقائع مخجلة !

عدد الردود 0

بواسطة:

عماد

0928981145

والله ان ماعرف الحاصل شنو ولكن اشرح لي عشان اركذ

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة