بالفيديو.. مواطنون يتزاحمون لالتقاط الصور مع جمال وعلاء مبارك بالشيخ زايد

الأربعاء، 14 سبتمبر 2016 11:05 ص
بالفيديو.. مواطنون يتزاحمون لالتقاط الصور مع جمال وعلاء مبارك بالشيخ زايد جمال وعلاء مبارك فى أركان
كتب حسن مجدى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
فى مفاجأة جديدة، ظهر جمال وعلاء مبارك، نجلا الرئيس الأسبق حسنى مبارك، فى مجمع كافيهات أركان، فى الشيخ زايد، بدون حراسة، وتدافع المواطنون لالتقاط الصور معهما.
 

وقام بعض المواطنين بتصوير المشهد بالفيديو، ونشروه عبر حساباتهم على مواقع التواصل الاجتماعى، كما نشر كريم حسين، صورة لهم عبر حسابه الشخصى على فيس بوك، معلقا: أحدث صورة للبوب جمال وعلاء مبارك من أركان بـ6 أكتوبر.

 


جمال وعلاء مبارك في اركان

 

وأثارت الصور والفيديوهات حالة واسعة من الجدل على مواقع التواصل الاجتماعى، حيث تساءل البعض كيف يهتم الناس بالتقاط الصور معهم بعدما قامت ثورة كاملة للإطاحة بنظامهم، بينما أكد المتضامنين معهم أن هذا المشهد يعتبر ردا على كل من حاول تشويههما.

 

ويعتبر هذا هو الظهور الأول لجمال وعلاء مبارك معا، منذ وقوفهما أمام القضاء المصرى فى المحكمة عقب ثورة 25 يناير، حيث ظهر كل منهما منفردا فى عدد من المرات المختلفة، بصور أثارت الجدل.

 

  










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

صورتكم المحترمة ستظل دوما

مهما حاول الحاقدون من تشويه صورتكم فلن يفلحوا ، فهم يحاولون زرع الحقد والكراهية فى قلوب الناس ، ولكن الناس يعلمون من هم أبناء مبارك ، فتحية لعلاء وجمال مبارك ، وتحية أكبر لأبيهم الرئيس السابق محمد حسنى مبارك

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطنة

ايه التمثيلية دى

اعتقد ان ممكن يكون الفيديو ده مجهز مسبقا شو يعنى علشان يبينوا ان الناس بتتجمع حواليهم وقال يعنى بيحبوهم . وبعدين ياسى كريم بطل تفاهة اى اهمية الفيديو ده عايز تقول ايه ولو ولو يا جمال مبارك عمرك ما حترجع تانى لا انت ولا حاشيتك . وبعدين حتى لو كان الفيديو حقيقى طبيعى ان الناس تتجمع نوع من انواع الفضولية والهيصة يعنى لا تعنى شئ اكثر من كده.

عدد الردود 0

بواسطة:

ابوسلام

اللى أختشوا ماتوا

الفساد والمحسوبية والتوريث وموت شباب مصر اما بأمن الدولة او بالمخدرات او غيظآ من أمور البلد فى عهد 30 سنة ظلم وقهر وسرقة ..جهاز الكسب غيرالمشروع بيتصالح مع مين دلوقتى غير مع وزراء مبارك اللى كان سيبهم يبرطعوا ف البلد هما واولادة .حتى لغاية دلوقتى مش عارفين يجيبوا فلوسهم المهربة خارج مصر...دى حاجة تقرف

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن ليبى

لقد اثبتوا انهم متربيين وأولاد ناس محترمين

ويكفى انهم وطنيين وليسوا خونة ،، ولا عزاء للخرفان ،، وكل عام وانت يا جمال ويا علاء ومصر بخير ووالدكم البطل بخير وأطال الله عمره وقولوا له ،، لقد حكم التاريخ لك بأسرع مما كنّا نتصور

عدد الردود 0

بواسطة:

ام مصطفى

حسبى الله ونعم الوكيل

منك لله ياجمال زى مازهقتنا فى عيشتنا ربنا ينتقم منك زي ما شوهت العجوزة بشوية البلطجية إللى سكنتهم بجوارنا ياريت تيجى تشوف العمارات بقى شكلها إيه.

عدد الردود 0

بواسطة:

Heba Ezz El din

صور علاء و جمال مبارك

بصراحة شديدة انتو عايزين ايه تاني من أبناء مبارك سيبو الناس تعيش حياتها في سلام.كفاية اللي فيه والدهم عزيز قوم ذل طهروا قلوبكوم شوية في حاجة اسمها الرحمة و التسامح كفاية غل .

عدد الردود 0

بواسطة:

حسام طه

تزوير التاريخ

رواية " 1984" تعلمنا كيفية تزوير التاريخ ، ويعيش بيننا الكثير من المصريين الذين يعشقون تزوير التاريخ ، ويكفيهم فخراً أن والدهم إستطاع تزوير تاريخ حرب أكتوبر وجعله فقط ضربة جوية ، فلماذا لا يسير أبناؤه على سيرته ، أما - للأسف - المرحبين بهم فلم يكن ليحلم أحد منهم من قبل ( أيام السلطة ) بأن يسير على بعد عشر شوارع بالقرب من منازلهم ، نحن نعشق النسيان .

عدد الردود 0

بواسطة:

فتره الابداع

فتره الابداع

فتره الابداع هي الفتره التي كان لجمال مبارك يد بها من 2005 ..وتسبب هزا الابداع في زياده متوسط دخل المواطن وانخفاض اليطاله وارتفاع الجنيه ووصول مصر لرقم 18 في ترتيب السياحه العالميه .وصافي تدفقات استثمار خارجي ب 12مليار سنوي وزياده في كم الحريات وسمعنا لاول مره عن انتخابات رءاسيه سمح فيها لاي رءيس حزب بالترشح .وسؤال لايمن نور هل تعتقد ان مبارك فاز ف 2005 بالتزوير .

عدد الردود 0

بواسطة:

حما د ه

بصر ا حه خبر مستفز

فو ق و أ شكر صا حبة ا لتعليق ر قم 2 ا لتي لم تذ كر ا سمها و أ قو ل لها كلا مك صحيح --

عدد الردود 0

بواسطة:

بحبك يا سيسى اوى

أبناء الفاسد

مين أولاد مبارك ألفته العك كله الفساد كله هوا فى حد بيهتم بالفاسدين دول ... شله الحراميه والمرتشين ... ايه وحشتكم قعده المفسدين ... رحبوا نفسكم مفيش راجل فى مصر عايز يشوف الحمير دى تانى انتوا وابوكوا مبارك فى جهنم صحبه ومعاكوا السلفيين واخوان الشياطين

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة