أبو ريدة يقود محاولات الصلح بين حسام غالى وجهاز المنتخب

الأربعاء، 31 أغسطس 2016 08:55 م
أبو ريدة يقود محاولات الصلح بين حسام غالى وجهاز المنتخب حسام غالي وهاني أبو ريدة وأسامة نيه
كتب محمد عراقى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
طالب هانى أبو ريدة رئيس الاتحاد المصرى لكرة القدم حسام غالى قائد الأهلى بالتراجع عن فكرة الاعتزال الدولى مطالبًا اللاعب بتأجيل تلك الخطوة.
 
ووفقًا لمصدر مقرب من غالى فإن اللاعب تلقى اتصالاً من أبو ريدة تعهد خلالها بإنهاء الأزمة الناشبة بينه وبين جهاز منتخب مصر وبالتحديد بينه وبين أسامة نبيه مدرب المنتخب، كما تم منح الكابيتانو وعدًا بحمل شارة قيادة المنتخب فى نهائيات كأس أمم أفريقيا 2017 المقرر إقامتها في الجابون.









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

محاوله غير موفقه

اول محاوله فاشله حسام راحت عليه يا عم الحاج فوق فوق ياريس وشوف حق مصر زى روراوه فى الجزاير غالى مش مفيد يا فندى

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا

بداية غير مبشرة

اذا كان اسلوب حل المشاكل ليس بالارتكان الي تنفيذ القوانين بل جلسات الصلح العرفية و ما يتخللها من استخدام للنفوذ و تهديد بالمصالح فان هذا المجلس لن يختلف عن غيره من المجالس الفاشلة. حسام غالي كبر سنه و لن يبقي في الملاعب اكثر من سنة علي الاكثر و المفروض ان يتم تجهيز منتخب من صغار السن مع عنصر خبرة من متوسطي السن فلماذا نضم عواجيز الكرة المصرية و خاصة مثيري الشغب منهم ؟؟؟؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

بصراحة بلاش الأشخاص

بلاش الأشخاص

بداية مش كويسه لازم كل لاعب يعرف أنه فقط لاعب مهما كان يعنى ايه تصالح لاعب على منتخب المفروض تنصحة يسمع الكلام بس

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد أبو السيد

من أول يوم هتبتدى أهلاويتك

انت مالك ومال انه يعتزل ولا يستمر انت جاى تدير اتحاد الكورة ولا الاهلى ؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

ALI Aaa

كلام أهبل

الأخ هانى أبو ريده هذا كلام كله عبط انت ليست من سلطاتك فرض لاعب على جهاز المنتخب وخصوصا لاعب مستواه منخفض جدا انت بكلامك ده نقول عليه العوض فى الكورة المصرية حيث أن الإدارة بهذه الطريقة ليس فيها لى نوع من الاحترافية ماذا تعلمت من الفيفا هل هذه القوانين والاعراف الجاهلية موجودة عندهم كده نقدر نقول مبروك الدورى للأهلى الموسم القادم فى ظل وجود هذا الفاشل.

عدد الردود 0

بواسطة:

أيمن

Stbsian اعتزل انهارده

Stpastian shtvnishiger اعتزل انهارده وعلى فكره انا كنت مع الكابتن اسامه نبيه راجل محترم جدا وانا بصراحه كنت فكره غير كده واول مره اشوفه واكلمه بعد مشكله حسام غالى قلى فعلا الاول المشكله كانت معاه شخصيا واتصلح هو وحسام غالى بس بعد كده بقت مع كوبر وهو ميقدرش يعمل حاجه مع الخواجه وده فعلا غالى لاعيب كبير واقدر يتغلب على المشكله بعد ازنك يا كابتن ركز ازاى ترجعنا نتفرج على الكره يحسن خلاص قربت اسافر بره علشان اتفرج على مباراه من المدرجات اوى بحب الكره للكره بأدب وروح رياضيه زملكاوى لاخر العمره وسهله والله بالرقم الومى احجز مقعد تعبت اكلم مين حقيقه

عدد الردود 0

بواسطة:

عبده

أزمة الأخلاق .. وشلبى وشوبير

ثبت من تحقيقات إتحاد الكرة وسؤال لاعبى الأهلى أن حسام غالى كان كاذبا .. وأن اسامة نبيه لا يضهد لاعبى الأهلى .. ولذلك يصر المدير الفنى على استبعاده من المنتخب .. لأنه يفتعل المشكلات فى وقت حرج و أيضا لضعف مستواه .. ؛ وهو ما دفع المهندس المحترم / محمود طاهر الى استضافة / إسامة نبيه فى مكتبه للإعتذار له عن خطأ / حسام غالى فى حقه ... ؛ إلا أن البعض يضغط على الجهاز الفنى لضمه للمنتخب .. بحجة أن المنتخب يحتاج قائد .. و للأسف بعض مقدمى البرامج مثل مدحت شلبى و أحمد شوبير ليس لديهم الشجاعة للإعتذار عن خطأهم فى إهانة الجهاز الفنى للمنتخب .. بسبب تلك المشكلة .. إتقوا الله و إنتصروا للإخلاق .. عشان مصر تنهض ..

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة