الصخرة منتقدًا مارتن يول: "هو أنت مش بتشوف الأخطاء عشان تصححها؟"

السبت، 13 أغسطس 2016 12:10 ص
الصخرة منتقدًا مارتن يول: "هو أنت مش بتشوف الأخطاء عشان تصححها؟" وائل جمعة
كتب سليمان النقر

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أعرب وائل جمعة نجم الأهلى السابق ومحلل قنوات بى ان سبورت، عن استيائه من أداء الأهلى الهزيل بعد تعادله مع زيسكو الزامبى، بنتيجة 2/2 وصعب على نفسه فرصة الصعود إلى الدور قبل النهائى لبطولة دورى أبطال إفريقيا، قائلاً: "مش الأهلى اللى يلعب بالشكل ده.. مفيش تحركات صح.. مفيش قراءة جيدة للمباريات".

وانتقد "جمعة" مارتن يول المدير الفنى للأهلى قائلاً، "أنت مش بتشوف الأخطاء عشان ترجع تصححها؟ مش بتشوف أخطاء اللاعبين لما بتتفرج على المباريات المسجلة؟ مفيش ضغط على لاعبى الخصم"، محملاً يول وجهازه المعاون تدهور النتائج وصعوبة الصعود للمربع الذهبى.

كما انتقد الصخرة تصريحات يول عن لاعبى الأهلى، والذى أكد أنه ضم شريف إكرامى للقائمة بسبب عدم قيد محمد الشناوى، وهو ما يؤثر على الحارس بالسلب خاصة لو استعان به لظروف ما، وكذلك تصريحه بأنه استبعد على معلول من لقاء القمة أمام الزمالك بسبب عدم جاهزيته، رغم أنه شارك 95 دقيقة فى لقاء اليوم وكان أفضل لاعبى الفريق الأحمر.

أوضح جمعة، أن المدير الفنى للأهلى كان عليه البدء بمروان محسن، ومع ذلك دفع بعمرو جمال، كما أشرك كريم نيدفيد رغم عدم الاعتماد عليه فى مباريات الكأس، ورغم ذلك قدم مستوى طيبًا.










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة