حبس عامل بالشرقية قتل طفله المعاق "عشان مرضيش يجيب طفاية السجاير"

الثلاثاء، 20 ديسمبر 2016 08:20 ص
حبس عامل بالشرقية قتل طفله المعاق "عشان مرضيش يجيب طفاية السجاير" حبس - أرشيفية
الشرقية- فتحية الديب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قررت نيابة بلبيس، برئاسة المستشار شريف برسوم، وإشراف المستشار الدكتور ياسر إبراهيم هندى المحامى العام لنيابات جنوب الشرقية، اليوم، حبس عامل بتهمة قتل ابنه المعاق البالغ من العمر 4 سنوات، 4 أيام على ذمة التحقيقات.

 

تلقى اللواء رضا طبلية مدير أمن الشرقية، إخطارا من اللواء هشام خطاب مدير البحث الجنائى، يفيد بوصول "محمد.م.ر" 4 سنوات مقيم قرية شبرا النخلة إلى مستشفى بلبيس العام، مصابا بكدمة بالوجه وسحجات وخدوش وتوفى متأثرا بإصابته.

 

وكشفت التحقيقات التى أشرف عليها الرائد أحمد متولى رئيس مباحث بلبيس، بإشراف العقيد محمود جمال رئيس فرع البحث الجنائى لفرع الجنوب، أن "منى م ب" 26 سنة ربة منزل اتهمت زوجها "م.ر.ت" 26 سنة عامل بفرن بالتعدى على نجله بالضرب وتسبب فى وفاته.

 

وكشفت التحريات أن المتهم كان يدخن السجائر مع ابن عمه وطلب من نجله أن يلقى ما بطفاية السجائر فى القمامة، فلم يتحرك الطفل، حيث إنه يعانى من تقوس برجيله ويتحرك ببطء فقام بضربه ووجه إليه ضربة شديدة بالرأس فتوفى الطفل. فى الحال.

 

وتمكن ضباط مباحث بلبيس من ضبط الأب المتهم والتحفظ عليه للعرض على النيابة العامة لمباشرة التحقيق معه وقررت حبسه وتشريح الجثة لبيان سبب الوفاة.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 9

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد جمال

الاب المعاق

موش الطفل المعاق دا الاب ايل معاق ومختل نغسيا وعقليا ربنا ينتقم منك ياظالم

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

فعلا الاب اللى معاق

حسبى الله ونعم الوكيل الواحد كره الاخبار ومتابعتها كل يوم مصيبه اخلاقيه اى الحكايه ايه ذنب الطفل المسكين اللهم عليك بكل اب او ام ظالمين والظلم مش بالضرب فقط لكن بعد الاهتمام والرعايه وخيانه احد الوالدين ظلم للابناء لاحول ولا قوه الا بالله

عدد الردود 0

بواسطة:

Hema

متخلف عقلياً

متخلف عقلياً وغير مؤهل إنه يتزوج ويفتح بيت ويكون رب أسرة حتى وإن لو يُحكم عليك بالإعدام ستموت ألف مرة بتأنيب الضمير وتتمنى أن يرجع بك الزمن وتضرب نفسك بالحذاء قبل أن تتعدى عليه بالضرب.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد مشعل

حسبنا الله ونعم الوكيل فيك

والله الأب هو اللي معاق وليس الطفل ... يجب إعدام هؤلاء أياً كان دينهم لأنهم فجروا فجر لا يرضي الله عز وجل ...

عدد الردود 0

بواسطة:

رمضان

؟؟؟؟؟؟؟

ياأخي الله يضربك في قلبك ،طفل أربع سنوات ومعاق ياجبان ، لعنة الله عليك الى يوم الدين

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

قسما بالله لايستحق الا اعدام

هذا الظالم الطاغيه الذى يقتل ابنه المعاق لايستحق الا الاعدام بل وعلى مرائ من الناس حتى يكون عبره لغيره من البشر عديمى الرحمه

عدد الردود 0

بواسطة:

ASHRAF.WAFAEE

عليها السلام..

خلاص قولوا عليها السلام.. خربت النفوس....

عدد الردود 0

بواسطة:

Saleh

عصبية المدخن

الآن عرفت لماذا كان أخى رحمه الله يرفض اى عريس لبنات عائلتنا عندما يعرف انه مدخن وكان يقوللى المدخن بيبقى عصبى وممكن يعمل مشكلة على اتفه الاسباب

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد السويسى

يا ناس متزعلوش على الطفل المسكين ده ارتاح عند ربنا

صدقونى عند ربنا افضل و احسن مليون مرة ...و هو عنده كمان 4 سنين يعنى لسه طفل و لم يجرى عليه القلم ..فهو ان شاء الله فى الجنه و نعيمها ....ربنا ريحه من اب مختل و ما عندوش مخ ....ربنا يرحمنا جميعا و يحسن ختامنا ...اللهم آمين .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة