مدرب إنتر: "سرعة" محمد صلاح أحرجتنا.. وسباليتى يعاتبه

الإثنين، 03 أكتوبر 2016 10:32 ص
مدرب إنتر: "سرعة" محمد صلاح أحرجتنا.. وسباليتى يعاتبه محمد صلاح
كتب مروان عصام

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أشاد الهولندى فرانك دى بور، المدير الفنى لنادى إنتر الإيطالى، بأداء الدولى المصرى محمد صلاح، مهاجم روما، خلال المباراة التى جمعت بين الفريقين مساء أمس، بملعب "الأولمبيكو"، ضمن منافسات الجولة السابعة من عمر مسابقة الدورى الإيطالى "الكالتشيو"، والتى انتهت بتفوق روما بهدفين مقابل هدف واحد.

 

وقال فرانك دى بور، فى تصريحات لوسائل الإعلام الإيطالية، "سرعة محمد صلاح أحرجتنا كثيراً فى الشوط الأول، لقد سبب لنا الكثير من المتاعب على مستوى الدفاع، لقد ارتبكنا العديد من الأخطاء بسبب سرعة الفرعون".

 

يأتى هذا فى الوقت الذى انتقد فيه لوتشيانو سباليتى، المدير الفنى لنادى روما، محمد صلاح بسبب إهداره لفرص التسجيل أمام مرمى الخصوم، قائلاً، "محمد صلاح يضع الفريق فى مأزق عندما يهدر تلك الفرص، هو لاعب رائع، ويمتلك العديد من مقومات النجاح لكنه يعانى من مشكلة عدم التسجيل، لا أعرف لماذا لا يسجل عندما يصل إلى المرمى؟".

 

يذكر أن محمد صلاح أهدر هدفين مؤكدين فى الشوط الأول من عمر المباراة من انفراد تام، الأمر الذى أثار غضب لوتشيانو سباليتى، المدير الفنى لنادى روما.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

Alaa Shaalan

مدرب روما الاهطل

والله مدرب روما ده مالهوش في الكورة .. اطلع احسن لاعب عندي علشان اغير فقط للتغيير ده صلاح وحش علي الاقل حابس الدفاع ومش مخليه يلعب كورة صحيحة .. شوفوا بعد ما خرج انتر ميلان فاق علي فرقة روما واتعادل لولا الحظ كان هايفوز وده علي ارض روما اتعودوا كده الماتش اللي مافيهوش صلاح روما تتغلب او تتعادل وهو مين اساسا اللي عامل الهدف الاول فرقة روما بتلعب 9 لاعبين لان فيهم لاعبين المفروض يمشوا ولو مش عاجبوا يقول وهو هايروح نادي اعلا من روما وفي الانتقالات الشتوية كمان

عدد الردود 0

بواسطة:

moustafa

المدرب معاه حق

المدرب الايطالى له كل الحق وفعلا صلاح بيضيع فرص سهلة كتير ودى نقطة ضعف عنده والراجل بيفضله على لاعبين كتير ودائما بيخليه اساسى من يداية المباراة وهناك من لايقلون عن صلاح من حيث الاهمية جالسين على دكة الاحتياطى زى نايلجولان وفلورنزى والحل ان صلاح يحاول يعالج نقطة ضعفه وساعتها ح يبقى من احسن لاعبى العالم بجد مش بالكلام زى الناس الجاهلة اللى بتدافع فى الغلط

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة