حسن يوسف: لغة السينما والدراما بها الكثير من الانحطاط والإسفاف

الإثنين، 03 أكتوبر 2016 03:00 ص
حسن يوسف: لغة السينما والدراما بها الكثير من الانحطاط والإسفاف حسن يوسف
كتب محمود جلال

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال الفنان حسن يوسف لـ "اليوم السابع" إنه سعيد جدا بالمشاركة كرئيس شرف مهرجان كام السينمائى الدولى للأفلام التسجيلية والقصيرة فى دورته السادسة، وأضاف :"لم أتردد فى الموافقة على الرئاسة لأنى بحب السينما".

 

من جهة أخرى، قال الفنان الكبير، إن لغة السينما والدراما أصبح بها الكثير من الانحطاط والإسفاف، بسبب غياب الدولة عن الإنتاج، ورفع يدها عن الفكر والثقافة وعندما اتسعت رقعة الانحدار بدأت الدولة تواجهه بحملة بعنوان «أخلاقنا» ونتمنى أن تنجح فى استعادة ثقافتنا.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

Mohamed Wafa

طيب بلاش انت !!

أنا معاك فى كل اللى انت بتقولة أستاذ حسن لكن يا ريت بلاش تتكلم عن الإنحطاط و الإسفاف لأن أفلامك السبعينات تشهد و مش هقول اكتر من كده . !!!!!!!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد عمر

مش انت اللي تتكلم

مش انت اللي تتكلم عن الانحطاط والاسفاف في السينما والدراما .... راجع افلامك وانت تعرف مين اللي بدأ بهذا الانحطاط والإسفاف ومين اللي علم الجيل الجديد هذا الانحطاط والإسفاف اوعى تفتكر ان تقديمك لمسلسل قمت فيه بدور الشعراوي يخليك إمام لو انك التزمت الصمت كان أفضل لك

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

الراجل تاب حرام عليكم

الى التعليقات - الرجل تاب واناب الى الله فلا تكونوا عونا للشيطان عليه - ربنا يثبته - وبعدين الراجل بيتكلم من منطلق وشهد شاهد من اهلها - لانه هو من اهلها وشهد بان الفن اغلبه انحطاط واسفاف ولعب بعقول الناس الى الاسوأ (الا ما رحم ربي)

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة