بالصور.. سياح بالغردقة يسبحون بـ"العوامات" فى الشوارع الغارقة بالأمطار

الخميس، 27 أكتوبر 2016 07:13 م
بالصور.. سياح بالغردقة يسبحون بـ"العوامات" فى الشوارع الغارقة بالأمطار سياح الغردقة بشوارع الغردقة الغارقة بمياه المطر
البحر الأحمر - عماد عرفة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
فى واقعة غريبة،  نزل عدد من السياح بمدينة الغردقة، الشوارع الغارقة بمياه الأمطار، بالعوامات وملابس البحر، والتقطوا صورا تذكارية.
 
1
سياح بالعومات فى شوارع الغردقة 
 
 
وتبين من الصور أنها بجوار مستشفى الغردقة العام، حيث استخدم السياح شوارع الغردقة المملوءة بالمياه كحمامات سباحة.
يذكر أن مدن البحر الأحمر شهدت سقوط أمطار غزيرة مصاحبة لكرات ثلجية لأول مرة بالغردقة.
 
 
2
سياح بملابس البحر بشوارع الغردقة 
 
 
 
 
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

مازن

دى فضيحة الاجانب مش فرحانين خذو بالكم

طيب انا كنت قرأت والله ان المحافظ كان بيستعد للسيول مش عارف يمكن خلط الامر على مش عارف ماذا حصل لان كدة دى فضيحة لنا وسوف ترسل على الفيس وغيرة للعالم هل هذا معقول اين مجارى صرف المياة فى الشوارع طيب دة احنا لسة فى اول الشتاء امال لما ندخل على الشتاء بحق سوف تكون الشوارع حمامات سباحة امال احنا بس شغلين تعالو سياحة الى شرم او الغردقة وشوية مياة مش عارفين نصرفها بدل ما نعطى الاجانب فرصة للضحك علينا بهذا المنظر

عدد الردود 0

بواسطة:

يوسف محي

التربيه والتعليم

للرجاء كشف الفساد في موضوع .. الكنترولات ...وما تحمله من كوارث...وكذلك التركيز ع مجموعه بذاتها...لا تتغير..وتتقاضي الالاف شهريا..........

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن

عقدة الخواجة

طبعاً لو كانوا مصريين زي أيام صور مصيف شرم الشيخ ..كنتوا بهدلتوهم تعليقات وشتيمة وسخرية .. خسارة على المصريين ...

عدد الردود 0

بواسطة:

يمكن بجد

وماذا بعد

الصور دي لو جت في فيلم عربي قديم في السيتينان مع مخرج مهرج فلا يمكن تصديقها!! الصور دي من امام منزلي مباشره والله العظيم اشعر بكل الخزي والخجل والحزن ع الوضع السياحي بمدينة الغردقه.. هذه الصور كفيله يا سياده الرئيس ع اقاله وزاره كامله وليس محافظ حتي لا يضيعوا مجهودكم هباء.. ولو حد شايف ان شبكات الصرف من زمان وتهالكه من قبل تولي المناصب اذا فما هي خطه التنميه لدي المسؤلين لتغير الاوضاع السيئةحين تولي المسؤلية.. عار ما يحدث في البحر الاحمر بكل المقايس وليس فقط على المستوي السياحي !!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

فتحي شرقاوي

ال بيتكلم عن الفضيحه والكلام ده

انت ما شفتش صور كتير جايه من امريكا وغيرها من البلاد لما المطر بينزل بغزاره شديده تمتلئ فيها الشوارع بالمياه بحيث يكون معدل نزول المطر اكبر من معدل تصريف البلاعات وعندها كنا بنشوف الناس تتصرف وتجيب مراكب وتجدف في الشارع وغيرها من المشاهد ومسمعناش حد اتكلم عن الفضيحه والكلام الكبير ده. طبعا مش معني كده اننا منحسنش اداء الصرف بالشوارع ومنها علي سبيل المثال ان نتخير مكان انشاء البلاعات في اماكن تجمع المياه بالشوارع وهي اماكن تكون اقل انخفاضا من غيرها كذلك عند منازال ومطالع الكباري وغيرها من اماكن تجمع المياه بالشوارع بالاضافه الي الاهتمام بتسليك المجاري باستمرار والمرور عليها ومتابعتها.هذا بالاضافه الي وضع حد لالقاء القمامه بالشارع وشكرا.

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة