الأهلي يتحدى الإجهاد بـ"راحة" 24 ساعة قبل مواجهة الاتحاد

الإثنين، 24 أكتوبر 2016 12:56 م
الأهلي يتحدى الإجهاد بـ"راحة" 24 ساعة قبل مواجهة الاتحاد لقطة من مباراة الأهلي وأسوان
كتب فتحى الشافعى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قرر الجهاز الفنى بالنادى الأهلي بقيادة حسام البدرى منح لاعبى الفريق راحة من المران يوم الأربعاء المقبل عقب خوض مباراة بتروجت المقرر لها مساء غد الثلاثاء، ضمن الجولة السادسة بالدورى الممتاز.

 

ويستأنف الفريق تدريباته يوم الخميس استعداداً لمواجهة الاتحاد السكندرى المقرر لها يوم الأحد المقبل ضمن الجولة السابعة بالدورى الممتاز.

 

ويأتى قرار البدرى لإراحة لاعبيه بسبب الإجهاد الشديد الذى يُعانى منه اللاعبون بسبب ضغط المباريات.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

Mohamed

ضغط المباريات؟ ؟ ؟ ؟

هي فين ضغط المباريات دول بيلعبوا كل اسبوع ماتش

عدد الردود 0

بواسطة:

البروفيسور

إجهاد اااايه بلاش قرف

إجهاد اااايه وضط مبارايات اايه !!! يا عم المفتي أنت عندك 29 لاعب ..منهم لاعيبة صدأت من عدم اللعب..واتضح ان العيب مش في الاعب لكن العيب في طريقة اللعب الغريبة التي افتكستها يا بدري مع الأهلي...ولا جملة مفيدة ولا متعة نهائيا، ده الواحد بطل يشاهد مباريات ويكتفي فقط بمعرفة النتيجة... احنا سه في بداية الدوري ووضعت اللعيبة كلها والجهاز تحت ضغط ال 3 نقاط وبس ولا يهم الأداء ..يا عم انت بتدرب الأهلي مش مركز شباب....انت عندك لعيبة كانت مكسرة الدنيا في انديتها والآن لا حس ولا خبر عنها...في مدرب في الدنيا يكون عنده لاعب مثل محمد حمدي زكي ولا يلعب ولا مبارة حتى الآن رغم مهاراته وامكاناته المهارية والبدنية والسرعات.. هو الأهلي الآن بيلاعب اللعيبة بالواسطة ولا ايه....عايزين نشوف كورة قدم يا جدعان الإجهاد لإنك بتلاعب نفس اللعيبة اللي بيأخدهم المنتخب في جميع سفرياته..هل هذا معقول...طظ في بطولة الدوري احنا عايزين متعة وعايز اشوف لعيبة وجمل وسرعات ومهارات.. الغريبة أن الأهلي استغنى عن مارتن يول علشان عدم الفاعلية، والبدري كان بينتقده في الاستديوهات التحليلية!!! والآن حسام البدري بيلعب بنفس اللعيبة اللي كان بيلاعبها مارتن يول !!!!! حاجة تجنن بصراحة حسام حسن عامل شغل رووعة رروعة مع المصري بلعيبة مش قادر اقول عنها سوى أنها رديف اندية..لكن في غضون اسابيع قليلة اشاهد الآن سرعات في نقل الكورة من الدفاع للهجوم، واختراقات من العمق والأجناب، وأهداف ملعوبة كلها....وناشئين وعمره ما اشتكى من غياب لاعب أو اجهاد رغم انه بيلعب خارج بورسعيد.. خسارة بجد..منك لله يا مجلس الإدارة اللي في التوهان

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة