خالد صلاح

شريف أشرف: الأهلي لو محتاج جول بياخد وقت إضافي كبير من الحكام

الثلاثاء، 07 يوليه 2020 12:39 ص
شريف أشرف: الأهلي لو محتاج جول بياخد وقت إضافي كبير من الحكام شريف اشرف
كتب رامى ناجى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
 
يرى شريف أشرف مهاجم الزمالك السابق أن الزمالك لا يقل أهمية أو عظمة عن النادي الأهلي بالأرقام والتاريخ، مشيرًا إلى أنه من الوارد يكون هناك تباين في أرقام البطولات ولكن الاثنين أندية بطولات.
 
وقال في تصريحات لبرنامج "زملكاوي" على قناة نادي الزمالك: "الزمالك مش معموله حساب من الحكام جوه الملعب زي إنذار أو فاول بعكس الأهلي، والأهلي قوي إعلاميًا وإداريًا ومش هنقدر نغير الواقع ده، ومضيفا: "الأهلي لو محتاج جون هيتضاف له وقت إضافي كبير وده معروف في الكورة المصرية وده بيحصل مع الزمالك أحيانا بنسبة 70 لـ30%".
 
تابع: "الأهلي في حتة تانية في معاملة الحكام والزمالك بيتعمل له حساب ولكن مش زي الأهلي وده شوفته خلال المباريات اللي لعبتها ضد الأهلي والزمالك مع الأندية التي لعبت لها، مشددا على أن الأهلي نادي بطولات ونادي عريق ولكن نتحدث عن وقائع تحكيمية تمت فيها مجاملة الأهلي حتى لا يفهم أننا نهاجم الأهلي.
 
أوضح أن أشرف بن شرقي إضافة للزمالك وفرجاني ساسي كان أحسن لاعب في الدوري الموسم الماضي قبل الاصابة ومعه كينو، متابعا أن وجود طارق حامد مهم في صفوف الفريق وشيكابالا لاعب مهم ووجوده إضافة للفريق الأبيض.
 
وعن مباراة السوبر  أكد أن الأهلي كان أفضل من الزمالك في السوبر فنيًا لكن عندما شعرت برجولة اللاعبين في المباراة، وأنه حال وصول الزمالك لركلات الترجيح من المتوقع أن يتوج باللقب.
 
وعن انتمائه للأهلي او الزمالك رد قائلا: "لحد ما مشيت من الأهلي كنت أهلاوي وأول يوم دخلت الزمالك وشفت استقبال الجمهور واللاعبين لي وانا بقيت زملكاوي وبعد الرحيل عنه منتمي اليه وأشجع الزمالك حتى الآن، والأهلي هو اللي عملني وليه فضل عليا وكل المدربين اللي دربوني ليهم فضل عليا ولكن أنا زملكاوي".
 

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء


لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة