خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة

توفيق عكاشة يطمئن "الغلابة": "جروب أنا وابن عمي بنساعد الغريب" موجود

الثلاثاء، 14 مايو 2019 10:54 م
توفيق عكاشة يطمئن "الغلابة": "جروب أنا وابن عمي بنساعد الغريب" موجود توفيق عكاشة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف الإعلامي توفيق عكاشة، عن الدور الكبير الذي تقوم به جمعية رسالة، عن طريق جروب "أنا وابن عمي بنساعد الغريب"، في مساعدة الأسر الفقيرة في كفاية حاجتها طوال الشهر الكريم ، والذين لا يتمكنون من شراء ما يحتاجونه من سلع أساسية كالأرز والسكر والفول وغيرها من احتياجات أي بيت في رمضان.

 

وأضاف "عكاشة" خلال حلقته في برنامج "أنا وابن عمي بنساعد الغريب"، والمذاع عبر "راديو النيل": "إحنا بنقول لكل الأسر اللي محتاجة اطمنوا، إن شاء الله سوف يجتهد أهل الخير لتوفير عدد كبير من "شنط  أو كرتونة رمضان" لتلك الاسر البسيطة التي تكون بمثابة الستر لهم طوال الشهر وتجعل بيوتهم عامرة بما يكفيهم طوال الشهر الكريم.

 

ووجه الإعلامي رسالة خاصة لكل الشباب، قائلًا لهم: "ادخلوا على جروب أنا وابن عمى بنساعد الغريب وهتلاقوا آلاف بتمد إيديها وتساعدكوا انتوا كمان .. كل اللى عليك إنك تشترك على الجروب، والدال على الخير كفاعله يعنى ممكن ناس تانية عن طريقك تعرف الجروب وتستفيد بالخير الموجود  فيه وتلاقى حلول لمشاكلها".

 

واختتم: "كلنا أسباب فى حياه بعض والجروب بالآلاف مستنين يدخلوا معاك فى خير هتعمله، ماتكسلش وادخل على الجروب دلوقتي وساعد غيرك".

 

https://www.facebook.com/groups/223926971891188/

 

5201914212613633-WhatsApp Image 2019-05-14 at 9.21.01 PM
 

 

 


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





لا تفوتك
الرجوع الى أعلى الصفحة