خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة

طلاب تربية عين شمس يكرمون مدرسهم: فرق بين اللى يعلمك بحب واللى مش فارق معاه

الخميس، 18 مايو 2017 02:01 م
طلاب تربية عين شمس يكرمون مدرسهم: فرق بين اللى يعلمك بحب واللى مش فارق معاه الطلبة يكرمون مدرسهم وقدوتهم
كتب محمد تهامى زكى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

 

فى بادرة أمل ونقطة نور وسط الظلام، أثبت طلبة الفرقة الرابعة إنجليزى عام بكلية التربية جامعة عين شمس، أنهم لم ينسوا من علمهم بكل حب من أجل العلم وليس من أجل قضاء الوقت فقط، وقاموا بتكريم من علمهم خلال الدراسة ليرفعوا مقولة صادقة من قلوبهم "فرق بين المعلم اللى بيدرسلك بكل حب وبيخاف على مصلحتك وما بين اللى بيعلمك وهو مش فارق معاه انك إنسان".

 

طلبة الفرقة الرابعة بكلية التربية، لم ينسوا فى حفل "الفن داى" قبل أيام من وداعهم للكلية، أن يكرموا الدكتور أحمد عبد الستار كشك، الذى طالما أمدهم بالعلم فى مادته بكل حب وإخلاص، لم يبخل عليهم بالمعلومات أو تقديم النصائح فى سبيل تقدمهم ومستقبلهم وتطوير أنفسهم، على الرغم أنه قام بالتدريس لهم عام واحد فقط وكان فى الفرقة الثالثة، دعوا الله للدكتور أن يفرحه مثلما فرحهم وأسعدهم طوال العام.

 

وهتف الطلبة للدكتور خلال احتفالية الفن داى، قائلين: "هيلا هيلا هيلا هيلا هو.. دكتور كشك مفيش زيوا"، و"بنحبك يا دكتور"، مع رفع لافتات الشكر والثناء، وتقديم شهادة تكريم كأقل ما يقدم له مقابل مجهوده معهم، قائلين: "فرق كبير بين المعلم اللى بيدرسلك بكل حب وبيخاف على مصلحتك، ومابين اللى بيعلمك وهو مش فارق معاه إنك إنسان، ربنا يكرمك ويفرحك دايما وتفضل مثل أعلى للطلبة فى تربية عين شمس كلها".

 

من جانبه، رد الدكتور كشك، مداعبا: "حبكم ده هيخلينى أترشح لانتخابات البرلمان"، داعيا الله لهم أن يتفوقوا فى دراستهم ومستقبلهم، ومعلقا على الفيديو من خلال حسابه على فيس بوك: "لك الحمد ربى كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك".


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة