أكرم القصاص - علا الشافعي

وفد من الكونجرس فى إسرائيل غدًا لبحث نقل السفارة الأمريكية للقدس

الجمعة، 03 مارس 2017 04:32 م
وفد من الكونجرس فى إسرائيل غدًا لبحث نقل السفارة الأمريكية للقدس بنيامين نتنياهو
كتب: هاشم الفخرانى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
ذكرت القناة السابعة الإسرائيلية إن وفد من الكونجرس الأمريكى سيصل إلى اسرائيل، غدًا السبت، لبحث إمكانية نقل السفارة الأمريكية من تل أبيب للقدس مع رئيس الوزراء الإسرائيلى بنيامين نتنياهو.
 
وأشارت القناة إلى أن الوفد يأتى نيابة عن اللجنة الفرعية للأمن القومى التابعة لمجلس النواب الأمريكى، وتهدف الزيارة التى تستمر 24 ساعة لإجراء فحص دقيق لنقل السفارة من تل أبيب إلى مدينة القدس، سواء من الناحية العملية على واقع الأرض أو من الناحية السياسية.
 
وأضاف الموقع أن الوفد يمثله رئيس اللجنة الفرعية رون دا سانتوتس، وعضو الكونجرس دينس روس، وسيجرى الوفد الأمريكى جولة ميدانية فى عدد من المواقع فى مدينة القدس.
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر

أة ومالة انقلوها يارب يا خويا يارب-الدبابير بتزن على خراب عش أمها-أة ومالة يارب من دلوقتى مش بكرة

ودى محتاجة عربيات نقل كتيرة ولا اوناش --والمبنى الجديد جاهز ولا لسة لو جاهز يبقى جهز أمتى--ماهو لو كان جاهز يبقى اللعب والبناء كان من زمان-- ودا محتاج لوقت كبير حتى يكون على أهبة الاستعداد ولا هو يكون مبنى أورديحى كدة من غير لا منظر ولا طعم ولا لون ولا رائحة --قصدى --من غير اجهزة التجسس والذى منة واجهزة التجسس البشرية والتحبيشات بتاعتكم دى --عموما انقلوا عالبركة بس خدوا بالكم لا تتزحلقوا وانتم بتنقلوا وبعد ما تتنقلوا --مش جايز النقلة دى تبقى كبيرة وليها شنة ورنة عجايب

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة