أكرم القصاص - علا الشافعي

حبس طالب أنشأ صفحة باسم زميلته ووضع صورا إباحية على "الفيس بوك"

السبت، 17 مارس 2018 11:19 ص
حبس طالب أنشأ صفحة باسم زميلته ووضع صورا إباحية على "الفيس بوك" جرائم الفيس بوك - ارشيفية
كتب كريم صبحى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أمرت نيابة أول مدينة نصر برئاسة المستشار أحمد لبيب، بحبس طالب 4 أيام على ذمة التحقيق أنشأ صفحة بأسم  زميلته ووضع صورة اباحية عليها .

البداية بتلقى قسم شرطة أول مدينة نصر، بلاغا من فتاة تتهم زميلها فى المعهد بإنشاء صفحة وهمية باسمها على مواقع التواصل الاجتماعى "الفيس  بوك"  وانتحال شخصيتها، ووضع صور لها  فى أوضاع إباحية.

بإجراء التحريات، تبين صحة البلاغ، حيث أكدت التحريات، أن المتهم حاول ابتزاز الفتاة بصورها على مواقع التواصل الاجتماعى "الفيس بوك"  فتم القبض على الطالب، وأحالته للنيابة التى قررت حبسه.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

شكوى

نقطه هامه جدا

ياجماعه في حاجة مهمه اليوم السابع متكلمش عنها وهي انه في حاله القبض على شخص بيجي اهله يهددوا مقدم البلاغ وممكن يكسروا بيته زي. ما حصل معايا شخصيا وتم قذف منزلي بالحجاره وسبي في الشارع بعد ما قدمت شكوى لمكتب نائب المحافظ القاهرة للمنطقة الشرقيه رقم ٨٤٢ بتاريخ ٤-٨-٢٠١٥ وعندما ذهب لمكتب نائب المحافظ العلاقات العامه مرة اخرى قالولي لما انت مش قد الشكوى عملتها ليه لازم يكون فيه حمايه من الدوله للناس اللي بتقدم بلاغات او شكاوي لاظهار فساد او جريمه معينه حصلت ما ينفعش اهل المحبوس او المخالف يعتدوا على مقدم البلاغ او الشكوى ياريت اليوم السابع يتكلم ضروري في الموضوع ده لان ياما ناس قدمت شكاوي وبلاغات واتبهدلوا بسبب موظفين يعني تخيلوا انه مكتب نائب المحافظ هو اللي بلغ اسمي للي عامل فيهم الشكوى تخيلوا شوفتوا وصلنا لفين والاخر بعد ما اتحدف بيتي بالطوب وتم سبي في الشارع عشان ناس مخالفه اصلا يكلمني موظف العلاقات العامه في مكتب نائب المحافظ يقولي لما انت مش قد الشكوى بتعملها ليه شوفتوا جزاء اللي يبلغ عن فساد او جريمه في البلد يبقى ازاي

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة