خالد صلاح

محمد أنور ساخرا: "التعليم زمان كان بيوصلك لحلمك دلوقتى المرجيحة أسرع"

الإثنين، 17 يوليه 2017 11:02 ص
محمد أنور ساخرا: "التعليم زمان كان بيوصلك لحلمك دلوقتى المرجيحة أسرع" مريم ودالى


كتبت نورهان حسن

نشر الفنان الشاب محمد أنور نجم مسرح مصر على حسابه الشخصى على "إنستجرام"، صورتين الأولى للطالبة مريم فتح الباب الأولى على الثانوية العامة، التى ظهرت فى حوارها ببرنامج "90 دقيقة" الذى يقدمه الإعلامى معتز الدمرداش، وقالت إنها تعيش فى غرفة واحدة مع أسرتها، معلقة: "كأننا عايشين فى قصر، ووالدى بواب وأفتخر به وسط زملائى"، والثانية لـ"دالى حسن" بطلة كليب "ركبنى المرجيحة" التى انتشر عبر مواقع التواصل الاجتماعى وآثار الجدل بين رواد هذه المواقع، لاسيما أن الكلمات اللى جاءت فى الأغنية حملت بعض الإيحاءات الجنسية.

 

وعلق نجم مسرح مصر قائلا: "اللى على اليمين عايشة فى أوضة واحدة مع أخواتها وأمها وأبوها الراجل المكافح اللى شغال حارس عقار، ورغم كل ظروفها الصعبة دى طلعت الأولى على الثانوية العامة، واللى على الشمال كل اللى عملته إنها ركبت المرجيحة ولاقيتها حلوة أوى ومريحة".

 

وتابع "النتيجة إن اللى على اليمين محدش يعرفها واللى على الشمال بقت نجمة وقريبا هتركب الصاروخ، التعليم زمان كان بيوصلك لحلمك دلوقتى اركب المرجيحة توصل أسرع".

 

محمد انور
محمد أنور




لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع
الرجوع الى أعلى الصفحة