أكرم القصاص - علا الشافعي

"الخارجية" تكذب البرادعى بشأن تأخر جواز سفره: فى طريقه للسفارة بفيينا

الأحد، 30 أبريل 2017 10:09 م
 "الخارجية" تكذب البرادعى بشأن تأخر جواز سفره: فى طريقه للسفارة بفيينا أحمد أبو زيد المتحدث باسم الخارجية المصرية
كتب محمد الديب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

رد أحمد أبو زيد، المتحدث باسم الخارجية المصرية، على ما ذكره الدكتور محمد البرادعى، من تأخر إصدار جواز سفره، قائلاً: "جواز السفر تم إصداره بالفعل منذ بضعة أيام، وفى طريقه إلى السفارة المصرية فى فيينا بالحقيبة الدبلوماسية للتسليم".

 

وفى وقتٍ سابق قال البرادعى فى تغريده له على تويتر: "تقدمت منذ 3 أسابيع لوزارة الخارجية بطلب تجديد جواز سفرى، وهو ما يستغرق عادة أيام. آمل ألا يكون هناك خلط بين حقوق المواطنة وتأييد سياسات الدولة".

 

البرادعى
 
تغريدة البرادعى ورد المتحدث باسم وزارة الخارجية









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 9

عدد الردود 0

بواسطة:

ابو محمد

قال برادعى قال

وهى الدولة عتتأخر عليك ياعميل انت وعايش وبتقبض من تويتاتك .....دولة اكبر منك ايها العميل خليك فى مخبأك اللى هتموت فيه ان شاء الله.......انت لاقيمه ولا قامة ولا لك لزمه أصلا" وكرت واتحرق .....تغور انت وجواز سفرك وسيرتك

عدد الردود 0

بواسطة:

سالم المراغي

على راسه ريشة يمكن

تجديد جواز السفر وبحسب تجربتي وما اعرف وقد جددته قبل ذلك وايضا لي ابن اخي يعمل هنا في الدوحة وانتهى جواز سفره وكان ناسيا المهم ذهب وسال فقالوا له ياخذ ما بين ثلاثة اسابيع او اكثر وقالوا له ربما يتم تجديده لمدة عام مجانا مؤقت .. يعني ذلك هو النظام وهذا هو السستم والمتبع ولا فرق او فضل للبرادعي عن اقل عامل معمار خارج او داخل مصر بل ربما كان العامل البسيط افضل من هذا الذي يشعر انه على راسه ريشة وعايز يلاقي له حجة ومبرر كعادته للكذب والتضليل من ان السلطات مانعة عنك الباسبور طيب اهو رد عليك من يلجمك رغم انك لا تستاهل ذلك الباسبور

عدد الردود 0

بواسطة:

صابر عبد الجليل--- المنوفية

بيانات جواز سفر البردعاوى

المهنة ....... خائن وعميل حاليا....... ملمع احذية للامريكان سابقا................................ محل الاقامة.......... على حساب المعلم اللى بيحاسب على الاقامة الكاملة.......................الحالة العقلية......... اعمى واطرش فيما يخص ترسانة اسرائيل النووية.................كان يوم اسود يوم ماتم تعيينك نائب لرئاسة الجمهورية........... احنا فاكرين !!!!!!!!!........... حاربت لوقف فض الاعتصام الارهابى بتاع شركائك الاخوان الارهابيين وكنت عايز تتفاوض ................ وبتقول حقوق مواطنة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟............. مواطنة فى عينك الحمرا................ لو وزارة الخارجية فيها دكر .......... كان بعث ليك خطاب مسجل وقالك لو راجل تعالى مصر استلم جوازك زى اى مواطن........ وانا اول واحد ينتظرك فى المطار باوسخ جزمة عندى

عدد الردود 0

بواسطة:

ابوحمني

لماذا لم ترسل اعتزار كمان ؟

ايه الدلع ده يا خارجيه ؟؟ اي مواطنه لشخص يهاجم الدوله في كل مكان متحدث رسمي يكذب من ؟؟؟ يكذب كاذب و منافق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لماذا لم ترسل له اعتزار كمان و جوازه يسافر مع مندوب شخصي و يقدم له الاعتزار باسم الخارجية وبقول اشتم واطعن في مصر علي كيفك تاريخه اسود وغير مرغوب فيه و انتم عكس التيار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

مجدي رابع

تجديد جواز السفر خارج مصر يستغرق شهر و نصف

أي مقيم بالخارج عارف كويس أوي أن تجديد جواز السفر يتم في مصر لعدم وجود ماكينات للتجديد في القنصليات المصرية .. و تستغرق مدة ارسال الجواز الي مصر و العودة ما يقرب من شهر و نصف .... انا مش مصدق أن انا في يوم من الأيام كنت شايف الراجل ده يصلح رئيس لمصر.

عدد الردود 0

بواسطة:

مصر

مواطنة !

أضحكتني ياأسمك أيه

عدد الردود 0

بواسطة:

ربيع حسين

المصيبة فى الوظيفة ونوع جواز السفر ... دبلوماسى أم عادى زينا كدة !!!!

السؤال هو ..... ما هى وظيفة البرادعى التى ستكتب فى جواز السفر ؟؟؟؟ خائن أم عميل أم قطراوى أم موزاوى أم قردوغانى .... حتكتبوا له إيه يا مصر ؟؟؟؟؟

عدد الردود 0

بواسطة:

الكابتن

احمد ربنا ان مصر معترفه بيك

المفروض ماتاخدش جواز سفر مصرى لانك مصرى بالاسم ولكن انتمائك لغيرها

عدد الردود 0

بواسطة:

هدي عبدالرحمن

عادي جدا

اكيد دفع مبلغ محترم...اصل كله بقي بالفلوس

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة