أكرم القصاص - علا الشافعي

السجن سنة مع الشغل لرئيس وحدة مرور سابق بالشرقية بتهمة التزوير والتربح

الثلاثاء، 28 مارس 2017 09:14 م
السجن سنة مع الشغل لرئيس وحدة مرور سابق بالشرقية بتهمة التزوير والتربح محكمه جنايات الزقازيق
الشرقية- فتحية الديب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

عاقبت محكمة جنايات الزقازيق بالشرقية، برئاسة المستشار ذكى العتريس وعضوية المستشارين سامى عبد الحليم ومحمد التونى وسكرتارية خالد إسماعيل، اليوم، رئيس وحدة مرور أبوكبير الأسبق، بالسجن سنة مع الشغل، فى أولى جلسات محاكمته. كما عاقبت المحكمة، المتهم "عاطف م" الذى كان مسئولا عن إحضار السيارات، للضابط لترخيصها، بالسجن سنة مع الشغل.

 كانت نيابة أبوكبير بالشرقية، برئاسة محمد علاء الدين حرز مدير النيابة، وبإشراف المستشار وليد جمال المحامى العام لنيابات شمال الشرقية، قد أحالت الرائد "ع. م" رئيس وحدة مرور أبوكبير، الأسبق، لمحكمة الجنايات بتهمة التزوير والتربح من جهة عمله. حيث كشفت تحريات مصلحة الأمن العام، قيام الرائد بالتزوير فى العديد من المحررات الرسمية والتربح من الغير، وذلك فى القضية رقم 4626 إدارى أبوكبير لسنة 2016. ووجهت النيابة العامة له، تهمة التربح والإضرار العمد بالمال العام، حيث أكدت التحريات صحة الواقعة.

وتبين أن الضابط تم نقله من عمله بوحدة مرور أبوكبير، منذ عدة أشهر، ونقله للعمل بشرطة الترحيلات بالمديرية، بعد ثبوت تورطه فى قضايا تزوير وإضرار بالمال العام.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

حمادة الدنان

ان ربك لبالمرصاد

سنه شويه والله كان خد عشر سنين و يتاخد منه الفلوس اللي سرقها حسبي الله و نعم الوكيل انشاء الله عند ربنا ناخد حقنا منه

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد الكوابري

الحرام

عبد المنعم مشهور ده أصلا كان المفروض ياخد اكتر من كده ماخلاش حاجه عندنا في المرور كان بيعمل اي حاجه بفلوس رخصه قيادته رخصه عربيه اي حاجه سلامة عليكو كانت بكام و هايطلع من السجن يشتغل ظابط مره تانيه ده حاجه مقرفه ياريت الداخليه تستنضف

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة