أكرم القصاص - علا الشافعي

اعترافات مثيرة لـ"أم هانى" مديرة شبكة الدعارة بالجيزة.. تعرف عليها

الأحد، 19 مارس 2017 05:30 ص
اعترافات مثيرة لـ"أم هانى" مديرة شبكة الدعارة بالجيزة.. تعرف عليها دعارة - صورة أرشيفية
كتب بهجت أبو ضيف

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أدلت قوادة متورطة فى إدارة شبكة للدعارة بالعجوزة، باعترافات تكشف كيفية استقطابها راغبى المتعة لممارسة الرذيلة عقب القبض عليها، حيث ذكرت المتهمة المشهورة بـ"أم هانى" البالغة من العمر 55 عامًا، أنها تستأجر شقة مفروشة بمنطقة المهندسين وحولتها إلى وكر لزبائنها،  مضيفة أنها تستقطب راغبى المتعة من الخليجيين بالملاهى الليلية بالعجوزة والدقى والهرم، حيث تعرض عليهم توفير فتيات لهم مقابل حصولها على مبلغ 1000 جنيه مقابل مهمتها فى توفير الفتيات، بالإضافة إلى توفير الشقة.

 

وذكرت المتهمة، أنها تحصل على نسبة الثلث من المبلغ الذى تحصل عليه الساقطة أيضًا، واعترفت باستقطاب الفتيات من الملاهى الليلية والعاملات كمضيفات بها، فوجهت لها النيابة تهمة الاتجار بالبشر بسبب ضبط فتاتين قاصرتين بصحبتها، بالإضافة إلى تسهيل وإدارة مسكن للدعارة، وأمرت بحبسها و3 فتيات بصحبتها 4 أيام على ذمة التحقيق .

 

كانت تحريات العميد محمود هويدى مدير إدارة مكافحة جرائم الآداب بالجيزة، أفادت تورط ربة منزل شهرتها "أم هانى" سابق اتهامها فى قضيتى دعارة، وصادر ضدها حكم بالسجن فى قضية مخدرات بإدارة شبكة دعارة وتقديم الساقطات خاصة الفتيات القاصرات لراغبى المتعة من الخليجيين مقابل الحصول على مبالغ مالية.

 

وبالحصول على إذن من النيابة تم رصد تحركات المتهمة، وتمكن الرائدان أحمد لاشين وأحمد أبو السعود من القبض عليها داخل شقة مفروشة بالعجوزة، وبصحبتها 3 فتيات اثنتان منهن قاصرات بصحبة 3 خليجيين فى أوضاع مخلة.

 

واعترفت المتهمة بتوفير الشقة لراغب المتعة مقابل الحصول على 1000 جنيه، بالإضافة إلى حصول الساقطة على مبلغ 2000 جنيه، كما اعترفت بحصولها على 500 جنيه من كل فتاة، وحرر محضر بالواقعة وأخطر اللواء هشام العراقى مدير أمن الجيزة واللواء إبراهيم الديب مدير الإدارة العامة للمباحث وباشرت النيابة التحقيق.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

علي درويش

وماذا سنفعل بهذه المراة

يا ساده هؤلاء وباء يجب التخلص منهم فهي سوف تسجن وربما في السجن تستطيع تكوين علاقات مع ساقطات اخريات وتنفيذ أعمال منافيه للاخلاق ستكون اشرس من ذي قبل من لديها الجراءة على تجنيد المنحرفات واستغلال ظروفهم ودفع القاصرات للرزيلة هذه مصيبه يجب أن يحتاط المجتمع لها دمار المجتمع على ايدي هؤلاء كانوا السبب في بلاوي كثيره على ايديهم ينتشر القتل والسرقات والاجهاض والرشاوي - هل سيتم حبسها وتأكل وتشرب وتدبر المكائد وتخرج بعد سنتين او ثلاثه او خمسه لتعود لما كانت عليه نريد حل يرحم المجتمع من شرهم نقترح عزلهم في سجن منفرد حتى الموت - ولا يتم الافراج عنها ابداً - هناك رجل قال لمبارك في المدينه المنورة في مسجد الرسول اتقي الله حبسوه في مصر 15 سنه فهل من قامت بهذا العمل تستحق الحياة بيننا

عدد الردود 0

بواسطة:

مصر بحبها

طيب والخليجيين ؟ ظروفهم ايه ؟

لو في قانون في البلد دي لازم يمشي علي الكل .. يعني المفروض الخليجيين يقبضو عليهم ويرحلوهم بفضيحه لبلدهم زي ما هما بيعملو معانا في بلادهم .. لاكن احنا القانون بتاعنا ماشي علي المصريين بس للأسف .. وأتمني الأعدام في تهمة الدعارة مش الواحده منهم تاخد شهر حبس وترجع تبقي اقذر من الاول أنشر يا يوم يا سابع

عدد الردود 0

بواسطة:

طرازان

أم هانى ...

طيب عرفنا دور أم هانى ... أمال فين هانى من الموضوع !!!! يعنى هانى كان برة الموضوع و الا جوة الموضوع

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر

أم هانى حتة واحدة--قالوا لى هان الشرف عليك قلت هبيعة وأعمل قرشين--وبعدها مش هرجع لة تانى

قلت بتاجرى ياام هانى فية لية--قالت هو الفقر رحمنى دة كان دايما بينسانى--مشيت فى الطريق العوج وأة من أخرتة أة يانى--مش عارفة دلوقتى نهارى من ليلى وهفضل طول عمرى أعانى--أنكسرت نفسى ومية بس الجانى --أنا ولا أبويا ولا أمى ولا اللى رمانى هنا وسابنى وخلانى

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى صريح

اتفق مع التعليق 2

يجب قطع الاعضاء الذكرية للخليجين حتى يفكروا مليون مرة قبل ما يجيوا يزنوا بنسائنا .كل خليجى يترحل و معاه برطمان فية العضو بتاعة دة لو عندة عضوا اصلا .و ننشر صورتة على الصفحة الامامية من اخبار الحوادث و نقول صراحة جنسيتة سعودى كويتى قطرى ,دول هناك بيلفقوا تهم لمصريين علشان يطلعوا يعملوا عليها ريبورتاج فى الصحف اللى عندهم.

عدد الردود 0

بواسطة:

الاسكندراني

..أخبار زى ديه ...لو سمحتي ...ماتعلقيش عليها .....مفهوم ..فاهمه ...ياريت تفهمي ....صباح الخير .

عدد الردود 0

بواسطة:

خالد رسمي

الي رقم 2 ريح نفسك البلد دي مفيهاش قانون

و الست دي اتقبض عليها عشان مدفعتش

عدد الردود 0

بواسطة:

زيزو

يا نمرة 2، بالراحة شوية، هو فى بلد سياحية بتحارب الدعارة وفيها بوليس أداب الا مصر؟؟!!

شوفتها فين دى؟؟!! تركيا مثلا لاسمح الله ام 35 مليون سايح؟!! اسبانيا؟!! فرنسا؟؟!! بانكوك؟؟!! الدولة العربية السياحية الفلانية...و العلانية.....؟؟!!! علشان كده احنا اخرنا وكبيرنا 15 مليون سايح بالكتير، ده لو عرفنا نجيبهم، تموت الحرة ولا تأكل بثدييها،ومصر بخير وتحارب البغاء قدر المستطاع وبالعقل بدون ما نشوشر على السياحة ونطفش الشوية اللى فاضلين.

عدد الردود 0

بواسطة:

حسن حامد

إمنعوا الفقر ثم تكلموا عن الفضيلة .....

طبعا كل التعليقات ضد هانى وأمه .... المشكلة يا سادة فى الفقر وليس فى أم هانى أو هانى أو غيرهم ... الله خلقهم أسوياء كباقى البشر ... وأى إمرأة حرة طبعا لاتريد لنفسها ذلك !!! ولم نسأل أنفسنا لماذا هم كذلك ؟؟ أولا لأنها أقدم مهنة فى التاريخ هى مهنة الدعارة ... ثانيا لو لم تجد الزبون الذى سيدفع لن تفعل .... أمنعوا الفقر أولا ثم تكلموا عن الفضيلة .... كل العالم بدون إستثناء به دعارة حتى الدول الدينية !! لم تتكلموا عن زنا المحارم الذى نسمعه يوميا يعنى !!!!!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

منوفى

الاستاذ زيزو 8

كلامك عجيب ***هوه علشان نحافظ على السياحه لازم نمرمط شرفنا فى الوحل **وبعدين هو السايح جاى علشان يتفرج على الاثار واللا حاى علشان يمارس الدعاره فى بلدك***ياراجل الواحد لازم يبقى عنده نخوه ***ياراجل تغور السياحه اللى تجيب لنا العار وتوكلنا لقمه مسمومه****هوه الخليجى على راسه ريشه ***وهوه قانون الاداب بيقبض على الستات بس طب والرجاله ***معصومين مثلا ***حتى لو قلنا الغلط على الست ***زى مبتقبض عليها يتقبض على الراجل ايا كان خليجى امريكى ايا كان****

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة