وزير الإسكان يعتمد تخطيط وتقسيم مركز مارينا العلمين السياحى

الثلاثاء، 30 أغسطس 2016 11:43 ص
وزير الإسكان يعتمد تخطيط وتقسيم مركز مارينا العلمين السياحى الدكتور مصطفى مدبولى وزير الإسكان
كتب أحمد حسن

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

اعتمد الدكتور مصطفى مدبولى، وزير الإسكان والمرافق والمجتمعات العمرانية، تخطيط وتقسيم مركز مارينا العلمين السياحى بمراكزه الستة من الكيلو 94 حتى الكيلو 106 طريق الاسكندرية مطروح الساحلى.

ونص القرار فى مادته الثانية على ضرورة التنسيق مع هيئة عمليات القوات المسلحة والهيئة المصرية العامة لحماية الشواطئ وجهاز شئون البيئة والآثار قبل البدء فى تنفيذ المشروع.

ونصت المادة الثالثة على أنه يجوز لهيئة المجتمعات العمرانية التعديل فى المخطط سواء أكان بالحذف أو الإضافة أو بالتعديل فى الأنشطة "حاليا ومستقبلا " كلما دعت الضرورة لذلك.

كما نصت المادة الرابعة على أن تكون مراحل التنفيذ فى ضوء الأولويات للأجزاء والمواقع الأسهل تنفيذا أو الأقل احتياجا لإجراء توسعات أو تعديلات فى أعمال المرافق أو الخدمات.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

د. سمير حسن

مياه القاهرة الجديدة

سيادة الوزير اهتم بمشكلة انقطاع المياه في القاهرة الجديدة.

عدد الردود 0

بواسطة:

الجيزاوى

العرب

هذا كلام مشكوك فيه العرب فى الساحل هم اصحاب الكلمة ولايمكن لاى حد يقدر يشتغل هناك الا بع ماتدفع واسالوا كل الناس هناك .. حد يقدر يقرب من الارض هناك ياناس انا ضاعت منى ارض هناط علشان قلت ان الارض مسجلة و شاريها من الحكومة و لم ادفع للعرب .. و كنت هاروح فى خبر كان و ماحدش نفعنى لازم نواجه الحقيقة .. العرب بالساحل هم الاقوى من الدلة والله حرااااااام

عدد الردود 0

بواسطة:

الجيزاوى

العرب هم الاقوى ... تصويب

هذا كلام مشكوك فيه لان العرب فى الساحل هم اصحاب الكلمة ولايمكن لاى حد يقدر يشتغل هناك الا بعد مايدفع .. واسالوا كل الناس هناك .. حد يقدر يقرب من الارض هناك ... ياناس انا ضاعت منى ارضى هناك علشان قلت ان الارض مسجلة و شاريها من الحكومة و لم ادفع للعرب .. و كنت هاروح فى خبر كان و ماحدش نفعنى ... لازم نواجه الحقيقة .. العرب بالساحل هم الاقوى من الدولة والله حرااااااام .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة