أكرم القصاص - علا الشافعي

تونس تحتجز مركبا على متنها 16 صياداً من برج مغيزل كفر الشيخ

الجمعة، 21 أكتوبر 2016 08:08 م
تونس تحتجز مركبا على متنها 16 صياداً من برج مغيزل كفر الشيخ أحمد نصار نقيب الصيادين
كفر الشيخ – محمد سليمان

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال أحمد نصار نقيب الصيادين والمتحدث الرسمى باسم صيادى مصر، إن القوات البحرية التونسية ألقت القبض على مركب الصيد المسماه "إيمان بالله"، وعلى متنها 16 صياداً جميعهم من كفر الشيخ.

وأضاف نصار فى تصريح صحفى مساء اليوم الجمعة: خرجت مركب الصيد لرحلة صيد كعادة مراكب الصيد من بوغاز رشيد في يوم التاسع من شهر أكتوبر الجارى، وكان على متنها  16 صياداً مصرياً من قرية برج مغيزل التابعة لمركز مطوبس بكفر الشيخ، وهم "عبدالسلام على حسن، على حسن عبدالسلام، شكوكو عامر، أحمد الشوكى، رامى البهلوان، عبده حمدى عرفه، سعيد محى الدين القاضى، مصطفى سلامة مصطفى، محمد فايد، ناجى البهلوان".

وذكر نصار أن النقابة العامة للصيادين تناشد الحكومة ووزارة الخارجية للتدخل، للإفراج عن الصيادين ومركب الصيد المحتجزة بتونس.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

فاضل

البحث عن الحقيقة

الصيادين ايه حكايتهم هل بيشتغلوا فى التهريب ليبيا بتغرق مراكبهم الان لتقضى علي التهريب

عدد الردود 0

بواسطة:

geta1980@gmail.com

سيناريو ممل

إما تهريب بشر وغيره وإما سرقة سمك

عدد الردود 0

بواسطة:

عبود

برج مغيزل تانى...؟؟

والله بتوع هجرة..ومهربين مخدرات وسلاح....

عدد الردود 0

بواسطة:

ما هي وظيفة نقيب الصيادين ؟

اا

الصيادين لا يحترمون القانون لذا يجب تغريمهم ومصادرة مركبهم حتى لا تتكرر هذه المشكلة والتي تكون دائما من قرية مغيزل بكفر الشيخ . مع إقالة نقيب الصيادين لعدم كفاءته وقدرته على السيطرة.

عدد الردود 0

بواسطة:

يحيي الغندور

الموضوع له تفسير وواضح جدا\مش موضوع برج مغيزل

الاخوان وصلوا الحكم لتونس وحتى بعد السبسى ما مسك الحكم -اوروبا بتحاول تقنع العرب انها الثورة المثلى للربيع العربى والنموذج الناجح-وهذاالنموذج النهاردة مش لاقيين ياكلوا-وبيحسدونا-ونفسهم طبعا ان الاخوان ترجع-لكن هل تحرك الرياح الجبال-نحن جبل قوى اوى-انصح التوانسة حبايبنا -يسيبوهم من حكاية الاخوان دى لانهم غدارين ودمويين

عدد الردود 0

بواسطة:

عبد التواب النمساوى

صيادين مين؟

هم يعنى كانوا خلصوا كل السمك اللى فى سواحل مصر لما رايحين يصطادوا على بعد 3000 كم فى تونس، هو البيه النقيب فاكرنا هنود؟ الناس دى بتخرج خارج حدود الدوله بصفة ايه، معاهم مثلا جوازات دبلوماسىه؟ دى تعتبر جريمه ولازم نعرف البهوات كانوا بيعملوا ايه هناك.

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة