النائب العام يأمر بحبس مبارك 15 يوما فى قضية أموال القصور الرئاسية

الأحد، 07 أبريل 2013 - 03:04 م

مبارك

كتب أحمد متولى

أمر المستشار طلعت عبد الله النائب العام بحبس الرئيس السابق حسنى مبارك احتياطيا لمدة 15 يوما على ذمة التحقيقات التى تجرى معه بمعرفة نيابة أمن الدولة العليا، وذلك فى قضية اتهامه بالاستيلاء وتسهيل الاستيلاء للغير على المال العام، حيث كشفت تحقيقات النيابة أن مبارك قد استولى لنفسه ولزوجته سوزان ثابت ونجليه علاء وجمال، على الأموال المخصصة سنويا للأنفاق على القصور الرئاسية.

وقال مصدر قضائى مسئول بالنيابة العامة فى تصريح له، إن تنفيذ قرار الحبس الاحتياطى لمبارك، سوف يبدأ اعتبارا من انتهاء فترة حبسه الاحتياطية على ذمة قضايا أخرى.

تعليقات (20)

1

له الله

بواسطة: Bel

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:08 م

وأنت يا طلعت بية لك جزاء الظالمين فى الدنيا والاخرة وحسبة و حسبنا اللة ونعم الوكيل وان غدا لناظرة لقرييب

2

الاخون مرعوبين ليه

بواسطة: فتحى

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:09 م

ليه الاخوان مرعوبين من الافراج عن رئيس مصر حسنى مبارك

3

فصل يا ترزي الاخوان

بواسطة: مواطن مصري

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:09 م

فعلا الرئيس مرسي عندة الحق في التمسك بك نائبا خاصا
فأنت أهم من مصر وشعب مصر

4

ويل للمطففين ( الاخوان - السلفين - الجماعات الارهابية )

بواسطة: راضية

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:11 م

هههههههه
حلوة حلوة اوى نائب باطل بيحقق فى كلام فارغ واسجن واحبس اى حد انتقام وخلاص
ونسيوا بتوع الاسلام هو الحل ان ربنا منتقم جبار
وان حسابهم فى الدنيا حيكون اسوء مما كانوا يتخيلوا
لان ربنا توعد للمطففين يا بتوع ربنا ويل للمطففين

5

يلا نحقق فى موضوع الولاعه او رزمة الورق او اى حاجه وخلاص

بواسطة: مصراوى

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:16 م

هو سيادة النائب العام بيلحق يلفق اى حاجه للرئيس السابق علشان عارف ان فترة الحبس الإحتياطى انتهت والا ايه؟ إذا كان الموضوع كده يبقى ممكن اى حد يتهم سيادة النائب المحترم انه استولى على ولاعه سجاير كانت فى مكتبه لما كان صغير من 25 سنه وياريت بقى ننفذ نفس الحكم ونحبسه لحد مانحقق ونشوف موضوع الولاعه والا ايه؟ ياريت الناس تخلى عندها ضمير شويه وتعرف ان الناس فاهمه وشايفه وعارفه كل شىء.

6

العدل أساس الملك

بواسطة: محمود المصرى

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:17 م

أعتقد ان هذا الحبس أنتقامى حتى لايخرج مبارك من محبسة ايا كان الاختلاف أو الاتفاق مع حسنى مبارك ولاكن القضاء المصرى دائما قضاء عادل و شامخ - ولا هذا الحبس أخر هدايا النائب العام المشكوك فى منصبة أو الملغى منصبة بحكم قضائى الى أهلى و عشيرتى - لك الله يا مصر - حفظ الله جيش مصر - حفظ الله قضاء مصر الشامخ

7

واسفاه

بواسطة: ahmed

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:17 م

لا تاسفن على غدر الزمن طالما رقصت على جثث الاسود كلاب

8

زمن الفشل

بواسطة: قلب الاسد

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:18 م

وقبل أي اجراءت للافراج عن الرئيس مبارك والذي من المقرر قانونياً في 14 ابريل ولكن تبقى الاسود اسووووووووووووود والكلاب كلاب

9

اسد الحرب والسلام

بواسطة: zeyad

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:19 م

لا تحزنن على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الاسود ك لا تحسبن برقصخا تعلو على اسيادها تبقى الاسود اسود والخراف خراف لكى الله يا مصر واطال الله فى عمر نسر مصر حتى يرى نصر الله والشعب له انه ولى ذلك ومولاه والقادر عليه ارجو النشر يا سابع كام عهدناك فى نشر الراى والراى الاخر

10

وياترى بتتصرف على مين الان؟

بواسطة: محمد

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:21 م

كلام جميل بس ياريت تقولوا المخصصات دى تبقى كام ومن المسؤل عن انفاقها الان وعلى من تنفق هذه المخصصات الان

11

لما تنزنق يا ملواني اقلع

بواسطة: وائل زيدان

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:23 م

فكرتني بمسرحيه مدرسة المشاغبين
لما تحس انك مزنوق يا مرسواني اقلع
هات بقى تحقيق مع المخلوع
تحقيق مع الجربوع
تحقيق مع اي ملطوش
لما انشاء الله حيجي عليك يوم متلحقش تشوف شكل البرش انت والنائب التاكسي الابيض ده

12

حسبنا الله ونعم الوكيل

بواسطة: احمدالسيوى

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:23 م

خبر كان متوقع مش ممكن هيسمحوا للرجل يموت فى بيته ابدا
ربنا منتقم جبار
حسبنا الله ونعم الوكيل

13

حسبنا الله ونعم الوكيل

بواسطة: احمدالسيوى

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:23 م

خبر كان متوقع مش ممكن هيسمحوا للرجل يموت فى بيته ابدا
ربنا منتقم جبار
حسبنا الله ونعم الوكيل

14

بواسطة مواطن من شعب مصر

بواسطة: محمود حسان

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:27 م

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ياسلام مبارك تانى طيب شوفو الاول الشاطر والعريان وتصرحاتة
ومرسى وفصحتة اللغوية الشعب كلة بيتريق علية
احسن حاجة اقولها
الخرفان محتاجة برسيم
دا اخر كلام

15

يا الله

بواسطة: احمد نور

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:30 م

ايه الرعب الله عملهولكوا مبارك ده ، للدرجة دى انتم ضعفاء مرعوبين من شخص على راي المثل رجل جوة ورجل برة ... لك الله يا مبارك

16

بواسطة مواطن من شعب مصر

بواسطة: محمود حسان

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:30 م

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ياسلام مبارك تانى طيب شوفو الاول الشاطر والعريان وتصرحاتة
ومرسى وفصحتة اللغوية الشعب كلة بيتريق علية
احسن حاجة اقولها
الخرفان محتاجة برسيم
دا اخر كلام

17

خايفين لية

بواسطة: محمود

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:31 م

هو شبح الريس مبارك طارد الريس مرسى قال احبسة قبل ان يحبسنى انا وجماعتى

18

شكرا يا اخونجيه خلتونا نحب مبارك

بواسطة: محمد عمر البورسعيدي

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:35 م

برغم ماعمله مبارك ورجاله في بورسعبد الا اننا الان عرفنا قيمته وذلك لانكوا جايين تخلصوا اللي اتعمل فيكم بس واتضح ان ماحدث لكم كان عبد الناصر والسادات ومبارك كلهم علي حق واعلموا ان الدنيا لن تدوم لكم وغدا تعودوا الي جحوركم تحن الارض لانكم لاتعرفوا الحياه فوق الارض ربنا ينتقم منكم ومن امثالكم

19

لك الله هو الحق العادل

بواسطة: د ممدوح رشوان

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:35 م

اعذرنا رئيسنا الحبيب مبارك على ضعفنا وقلة حيلتنا امام الظالمين ولانجد امامنا الا الله نلجاء اليه لينصفك وينصفنا من هؤلاء الظلمة - الله المنتقم الله المنتقم الله المنتقم

20

بيحاولوا يلهوا الشعب بأي حاجة والسلام

بواسطة: محمود

بتاريخ: الأحد، 07 أبريل 2013 03:35 م

مش فارق معانا مبارك على فكرة بس فارق معاكم انتم لأنكم لسه بتتعلموا من استاذكم الكبير مبارك ومرشدكم الفعلي هو مبارك في كل نهجكم وخطواتكم الديكتاتورية وتوطين السلطة وترسيخها على خطى الحزب الوطني يسير الاخوان

اضف تعليق

مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق

بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع

الأكثر تعليقاً